ترافیک وب سایت

معرفی 7 ابزار برای تخمین ترافیک وب سایت

تصویر تیم تحریریه

تیم تحریریه

نظرات و سوالات خود را در با ما در ارتباط بگذارید

ترافیک وب سایت چیست؟ تخمین ترافیک وب سایت چه اهمیتی دارد؟ برای تخمین ترافیک وب سایت چه ابزارهایی وجود دارد؟ ترافیک وب سایت در رشد یک سایت بسیار تاثیرگذار است و به معنای تعداد کاربرانی است که از سایت بازدید کرده اند. مدیران سایت همیشه به دنبال این مسئله هستند که ترافیک بالایی جذب کنند از این رو تخمین ترافیک وب سایت رقبا برای آنها ازاهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ابزارهای اختصاصی در این زمینه وجود دارد که به وسیله آنها می توان ترافیک وب سایت های مختلف را رصد کرد. با رویانو همراه باشید تا بیشتر این ابزارها را بشناسید.

  1. SimilarWeb

یکی از بهترین سایت ها برای تخمین ترافیک وب سایت، قطعا سایت SimilarWeb می باشد. این سایت می تواند اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما بگذارد و شما به راحتی با کپی کردن URL سایت مورد نظرتان ترافیک ورودی، علایق مخاطبان، کشورهای بازدیدکننده از وب سایت را می توانید مشاهده کنید.

یکی ازایراداتی که به این سایت وارد است، دامنه ی محدود اطلاعاتی است که به کاربران در مورد آنالیز سایت ها نشان می دهد. به عنوان مثال، چنانچه سایتی به تازگی راه اندازی شده باشد اطلاعاتی در مورد آن در این ابزار وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر نقطه ی قوت این ابزار، طبق تحقیقات انجام شده، دقیق بودن این ابزار در نشان دادن ترافیک وب سایت است به طوری که ترافیک اورگانیک سایت را تنها با یک درصد خطا نشان می دهد. این تحقیق توسط تیم ScreamingFrog انجام شده است.

برای استفاده از خدمات سایت SimilarWeb نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد اما داده هایی که از خدمات رایگان به شما می رسد محدود است. اما اگر بخواهید به داده های کامل سایت SimilarWeb دسترسی پیدا کنید باید از طریق روش های زیر هزینه پرداخت کنید:

  • برنامه پرمیوم 17 ماهه داده ها، که برای هر معیار سایت یک چشم انداز مجزا در اختیار شما قرار می دهد.
  • برنامه­ی کاستوم دارای 24 ماه داده نرم افزار موبایل، 37 ماه داده ترافیک و نتایج نا­محدود

یکی از خدمات بسیار جالب SimilarWeb این است که می توانید ببینید رقبای شما از چه مجرای تبلیغاتی استفاده کرده و چقدر ترافیک دریافت می کنند.

بررسی ترافیک وب سایت رقبا

  1. Quantcast

یکی دیگر از بهترین ابزارهایی که به وسیله آن می توانید میزان ترافیک وب سایت را تخمین بزنید، سایت Quantcast می باشد. این سایت میزان ترافیک ورودی از دسکتاپ و موبایل را به صورت مجزا به شما نشان می دهد و شما به راحتی می توانید دیتاهایی را که به دست می آورید، با یکدیگر مقایسه کنید.

از معایب سایت Quantcast می توان به دو مورد اشاره کرد؛ اول آن که دقت این سایت با سایت های دیگر متفاوت است و دوم، بانک اطلاعاتی آن است که نسبت به سایر سایت های مشابه مانند SimilarWeb و Alexa محدود تر می باشد.

Quantcast چگونه کار می کند؟

برای اینکه Quantcast تخمین مناسبی از ترافیک سایت داشته باشد، مدیر سایت باید اسکریپت مربوط به این سایت را بروی سایت خود تنظیم کند تا Quantcast اجازه داشته باشد که اطلاعات سایت موردنظر را جمع آوری کند. اگر این اسکریپت وجود نداشته باشد، Quantcast نمی تواند ترافیک سایت را دقیق تخمین بزند. در صورت ردیابی سایت مورد نظر، Quantcast اطلاعات آماری زیادی را ارائه می دهد.

نمودار گرافیکی Quantcast شامل موارد زیر است:

  • موقعیت جغرافیایی کاربر
  • علایق خرید کاربر
  • علایق رسانه ای کاربر
  • وضعیت شغلی کاربر
  • و …
  1. Ahrefs

امکان ندارد که شما به عنوان یک وب مستر با سایت Ahrefs آشنا نباشید. این سایت یکی از قوی ترین و دقیق ترین ابزارهای تخمین ترافیک وب سایت ها به شمار می رود و تمامی وب مستران با آن آشنا هستند. شما در این سایت امکان مقایسه ترافیک دو وب سایت را دارید و همینطور ترافیک رتبه بندی سایت مورد نظر در موتورهای جستجو را نیز می توانید مشاهده کنید. سایت Ahrefs امکانات زیادی را برای وب وستران هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی ایجاد کرده است که این ابزارها بسیار می توانند برای کسب و کارهای آنلاین، تدوین استراتژی و فروش آنلاین و جذب ترافیک و … کمک کننده باشند.

یکی از بهترین گزینه های این ابزار نشان دادن میزان ترافیک ورودی اورگانیک سایت ها به همراه کلمات کلیدی مرتبط است. یک وبمستر قدرتمند با مشاهده این کلمات کلیدی می تواند به کلمات کلیدی مشابه دست پیدا کرده و استراتژی سایت خود را به بهترین نحو تدوین و پیاده سازی کند. در این ابزار اما خبری از میزان ترافیک ورودی به سمت سایت ها از سوی شبکه های اجتماعی در اختیار نیست! شما می توانید از دوره هفت روزه رایگان آن استفاده کرده و در صورتی که از آن رضایت داشتید یکی از طرح های پولی آن را انتخاب کنید.

تخمین ترافیک وب سایت رقبا

  1. SEMRush

سایت SEMRush محبوب کسانی است که در مورد سرچ کلمات کلیدی بسیار حساس و دقیق هستند. وب مستران میزان سرچ کلمات کلیدی را در این سایت بررسی می کنند چرا که این میزان بازدید از سایت، سایت های رقبا و رتبه بندی موتورهای جستجو در اینجا کاملا مشخص می باشد. برای اینکه بتوانید از این سایت استفاده کنید بایستی با یک ایمیل معتبر ثبت نام کنید. این ابزار نیز درست مانند ابزار Ahrefs امکانات و اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد. شما می توانید صفحات برتر، منابع ترافیک، بازدیدکنندگان منحصر به فرد و … را به راحتی مشاهده کنید.

ابزارSEMRush با اطلاعاتی که در مورد کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می دهد، می توانید مشاهده کنید که رقبای شما با استفاده از چه کلمات کلیدی در صدر قرار دارند و هر کدام از این کیوردها چه میزان ترافیک را برای آنها به ارمغان آورده است. دقت داشته باشید که هدف تمامی مدیران سایت جذب ترافیک وب سایت بیشتر و دیده شدن می باشد. ابزار SEMRush دارای دو نسخه ی پولی و رایگان است که در نسخه ی رایگان، کل ترافیک اورگانیک یک سایت و همینطور 5 کلمه کلیدی برتر را در مورد سایت مورد نظر به شما نشان می دهد. چنانچه اطلاعات بیشتری نیاز داشتید بایستی نسخه ی پولی آن را تهیه فرمایید.

  1. سایت Alexa

نام سایت Alexa را بایستی به کرات شنیده باشید. این سایت یک از محبوب ترین ابزاهای تخمین میزان ترافیک وب سایت است. برای استفاده از این ابزار کافی است URL سایت مورد نظرتان را در قسمت مخصوص کپی کرده و بر روی دکمه ی Find کلیک کنید. عددی که در انتها به شما نمایش داده می شود، هرچه به عدد یک نزدیک تر باشد، نشان می دهد که ترافیک سایت بهتر می باشد. افزونه الکسا بر روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس نیز نصب می شود و شما به راحتی می توانید از آن برای آنالیز سایت های رقبا استفاده کنید.

از مهمترین مواردی که سایت Alexa به شما ارائه می دهد، رتبه سایت شما در کشور و جهان، ترافیک و میزان بازدیدهای سایت شما در بازه های زمانی متفاوت است که این تنها بخشی از قابلیت های این سایت می باشد. برخی از قابلیت های اصلی سایت با کمی محدودیت به صورت رایگان در دسترس است؛ اما برای دسترسی داشتن به تمام قابلیت های این سایت باید هزینه ای را ماهانه پرداخت نمایید.

معرفی سایت به الکسا

برای اینکه الکسا سایت شما را رتبه بندی کند نیاز به کار خاصی نیست و الکسا با توجه به تعداد بازدید کننده یکتا و تعداد نمایش صفحات آنالیز به زودی سایت شما را رتبه بندی می کند.

آپسئو چیست؟

آپسئو سایتی است که می توانید از امکانات سایت الکسا به صورت رایگان استفاده کنید.

تحلیل ترافیک وبسایت رقبا

6.Ubersuggest

ابزارUbersuggest یکی از ابزارهایی غیر رایگانی است که برای آنالیز ترافیک وب سایت ها می توان از آن استفاده کرد. این ابزار در کنار آنالیز ترافیک وبسایت ها، دوره های سئو و ابزارهای مربوط به سئو را نیز در خود جای داده است که برای همه ی وبمستران می تواند بسیار کاربردی و مثمر ثمر باشد. شما می توانید از این ابزار برای آنالیز کلمات کلیدی نیز استفاده کنید. شما با یک ایمیل معتبر می توانید در این سایت ثبت نام کرده  و از امکانات آن نهایت بهره را ببرید.

Ubersuggest به شما می گوید که کلمه کلیدی مناسب برای ارتقاع رتبه، چقدر دشوار است. همچنین در مورد کلمات کلیدی مرتبط پیشنهاداتی را ارائه می دهد و جدولی از 100 نتیجه برتر گوگل در رابطه با آن کلمه کلیدی به شما می دهد. علاوه بر این قابلیت ها می توانید میزان تخمینی بازدید، تعداد لینک های خروجی، رتبه دامنه و تعدا کل اشتراک گذاری های اجتماعی را مشاهد کنید. یکی دیگر از مزیت های این سایت تخمین درباره هزینه برای هر کلیک است به این معنا که اگر کلمه کلیدی خود را از طریق Google Ads  تبلیغ کنید، این هزینه را برای شما تخمین میزند. اگر با گوگل اکانت خود وارد Ubersuggest شوید، می توانید کلمات کلیدی بیشتر پیشنهاد بگیرید، رتبه بندی روزانه و پیشنهادات اختصاصی مربوط به سئو را نیز مشاهده کنید.

بهترین روش آنالیز ترافیک وبسایت

7.SE Ranking

سایت SE Ranking یکی دیگر از سایت هایی است که در زمینه آنالیز ترافیک وب سایت ها به مدیران سایت ها بسیار کمک می کند. شما در این سایت می توانید کلمات کلیدی سایت رقبا و میزان ترافیک ورودی آنها را مشاهده کنید که برای این موارد نیاز به پرداخت هزینه نیست. چنانچه قصد دارید تا از دوره ها و امکانات بیشتری استفاده نمایید بایستی یکی از طرح های این ابزار را خریداری کنید. خوشبختانه طرح های متنوعی در این سایت وجود دارند که می توانند شما را بسته به میزانی که می خواهید از امکانات و ابزارهای مجود استفاده کنید، هدایت کنند.

سایت SE Ranking با بررسی سایت شما، اطلاعاتی درباره اشتباهات اصلی دامنه سایت شما می دهد که باعث می شود شما عواملی که از بالا رفتن رنکینگ سایتتان جلوگیری کرده است را شناسایی کنید. این موارد به صورت بلوک طبقه بندی می شود و به شما کمک می کند که سئو سایت تان را افزایش دهید این موارد عبارت اند از:

  • نمای کلی سایت
  • امنیت صفحات
  • متا صفحات
  • محتوا و تصویر
  • موبایل و دسکناپ
  • قابلیت استفاده

ابزار SEO/PPC امکان آنالیز دامنه ها بروی تمام پارامترهای اصلی، کلمات کلیدی، پرداختی ها، پیدا کردن سایت های رقیب، مشاهده داده های PPC و موارد دیگر را مهیا می کند. همچنین این سایت رتبه بندی دقیق، کلمات کلیدی پیشنهادی، بررسی بک لینک ها، برنامه ریزی بازاریابی و سایر ابزارهای مفید جهت بهینه سازی سایت را ارائه می دهد.

برای هرگونه مشاوره در زمینه سئو در اصفهان و  طراحی سایت اصفهان می‌توانید با رویانو تماس بگیرید. 

 

امروز در رویانو سعی کردیم تا بهترین ابزارهای تخمین ترافیک وب سایت را به شما معرفی کنیم. شما با این ابزارها به راحتی می توانید ترافیک سایت های مختلف را تخمین بزنید و از دیتاهای موجود برای اهدافی که دارید استفاده کنید. آماری که این ابزارها و سایت های مشابه در اختیار شما قرار می دهد ممکن است کمی دچار خطا باشند اما تا حدود زیادی می توانید بر روی آنها حساب کنید. اگر قصد دارید تا آمار و ترافیک سایت خود را در دقیق ترین حالت ممکن خود بررسی و آنالیز کنید، پیشنهاد ما این است که حتما  Google Analytics وب سایت خود را راه اندازی کنید. این ابزار به شما نشان می دهد که چه تعدادی از کاربران از سایت شما بازدید کرده اند. کلمات کلیدی را که سایت شما در آنها در رتبه خوبی به سر می برند را به شما نشان می دهد. ضمن اینکه شما می توانید از طریق گوگل آنالیتیکس خود، استراتژی فروش، مواردی که بایستی روی آنها کار کرده و …را نیز بهتر مشخص کنید. محبوب ترین وبسایت و یا ابزاری که شما از آن برای آنالیز ترافیک وبسایت رقبای خود استفاده می کنید، کدام است؟ حتما در قسمت نظرات برای ما عنوان کنید.

آپسئو سایتی است که می توانید از امکانات سایت الکسا به صورت رایگان استفاده کنید.

ابزارهای مختلفی مثل similar web,  ubersuggest و SEMruch بسیار ارزشمند برای تحلیل رقابتی و چک کردن سایت می باشد

اشتراک گذاری : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *