اگر مدیر یک سایت هستید و یا به فکر راه اندازی سایت هستید و یا علاقه طراحی سایت دارید واژه سئو را شاید بسیار شنیده باشید. سئو چیست ؟
سوالی که برای اکثر افراد به وجود می آید این است که سئو به چه معناست. SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد.
یکی از مهمترین موتورهای جستجو در ایران و حتی در جهان گوگل است. سئو سایت در گوگل از اهمیت بالایی برای کسب و کارها برخوردار است. در واقع اکثرا در ایران واژه سئو را برای رشد سایت در کلمه کلیدی های مرتبط در گوگل به کار می برند.
سئو به مجموعه ای از کارها گفته می شود که باعث رشد کلمات کلیدی شما در موتورهای جستجو مثل گوگل می شود.
آیا سئو فقط برای گوگل به کار می رود ؟
خیر ، سئو به صورت کلی بهینه سازی و آماده سازی سایت برای موتورهای جستجو به شمار می رود. از آنجایی که گوگل پرمخاطب ترین موتور جستجو است از اهمیت و پیچیدگی بیشتری برخوردار است. اما سئو می تواند برای سایر موتورهای جستجو مثل بینگ ، یاهو ، بایدو و حتی اسک به کار برود.
اهمیت سئو ؟
اکثر کاربران روزانه نیاز خود را در گوگل جستجو می کنند و اگر سایت شما در کلمه مرتبط در نتایج نخست صفحه اول گوگل باشد مخاطب هدفمند را به سایت شما منتقل می کند و باعث افزایش چشم گیر مخاطب و فروش می شود. برخی بر این باور هستند که سئو پر اهمیت ترین روش تبلیغات در اینترنت است و اگر سایتی سئو نشود تاثیرگذاری خیلی پایینی خواهد داشت. گر یک بار برای سئو یک کلمه کلیدی هزینه کنید ماه ها و سال ها در نتایج بالا خواهد ماند به شما سود خواهند رساند.
در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی سئو ارزان ترین است و تاثیر گذار ترین روش تبلیغات اینترنتی به شمار می رود. این که در کلمات کلیدی مختلف در نتایج گوگل دیده شوید شما را به اوج موفقیت خواهد رساند.
چه موقع سایت را سئو کنیم ؟
از لحظه ای که طراح سایت اقدام به طراحی می کند روند سئو و بهینه سازی آغاز می شود. طراح سایت اولین مرحله از چرخه سئو به شمار می رود. اگر طراح سایت را با اصول و قوانین گوگل طراحی کند اولین مرحله از سئو را به درستی پشت سر خواهید گذاشت.
مرحله بعدی درج محتوا در سایت است. زمانی که سایت طراحی شد شما باید محتوای خود را مطابق با یک برنامه منظم درج کنید تا در سریع ترین زمان به نتیجه دلخواه خود برسید. محتوا نیر باید از قوانین سئو پیروی کند. برای مثال محتوا شما باید حداقل 300 کلمه باشد و کلمه کلیدی مرتبط با محتوا در عنوان قرار بگیرد و شامل یک درصد از محتوا باشد. برای مثال اگر 500 کلمه محتوا دارید کلمه کلیدی باید در حدود 5 بار در متن تکرار شده باشد.
پس از محتوا نوبت به بازنشر محتوا در شبکه های اجتماعی و لینک سازی برای محتوا می رسد. اگر از طریق شبکه های اجتماعی بتوانید مخاطب زیادی برای محتوای خود درج کنید شانس خود را برای دیده شدن در گوگل بالاتر خواهید برد.
چقدر هزینه باید برای سئو بکنیم ؟
سئو پایانی ندارد. هرچه شما رشد کنید جا دارد تا کلمات بیشتری را در نتایج اول داشته باشید تا درامد بیشتری را تجربه کنید.. برای همین نمی تواند حداقل یا حداکثری برای سئو تعریف کرد.
حال که می دانید سئو چیست و چه اهمیتی دارد هرچه سریع تر به دنبال یک سئوکار حرفه ای باشید و کار را به کاردان بسپارید. سئو یک فرایند بسیار حساس است و یک اشتباه می تواند بیزینس شما را دچار بحران کند.
این که بدانید سئو چیست برای سئو کردن وب سایت شما کافی نیست و باید از تمام قوانین و الگوریتم های گوگل آگاهی داشته باشید و با آپدیت های گوگل نیز پیش بروید.
یک کار اشتباه شما را برای روز ها و هفته ها از نتایج گوگل خواهد برد و با توجه به میزان اهمیت جایگاه ها کمک گرفتن از سئوکار حرفه ای برای سئو وب سایت بسیار اهمیت دارد. خودسرانه عمل نکنید و در انتخاب سئو کار خود نیز دقت کنید. کسب و کار و موفقیت شما به تصمیم و انتخاب شما برای سئو وابسته است.
اگر ابزار سئویی میخواهید که ساخت خود گوگل باشد و برای استفاده وبمسترها طراحی شده باشد، میتوانید گوگل سرچ کنسول را انتخاب کنید.