انواع روش های تبلیغات اینترنتی

تصویر تیم تحریریه

تیم تحریریه

نظرات و سوالات خود را در با ما در ارتباط بگذارید

تبلیغات اینترنتی یکی از راه های مقرون به صرفه و مفید برای رشد کسب و کار در فضای دیجیتال به حساب می آید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع روش های تبلیغات اینترنتی آشنا کنیم.

تبلیغات اینترنتی به روایت تاریخ

شاید تاریخچه تبلیغات اینترنتی را بتوان به سال های قبل 2000 برد دقیقا زمانی که اولین تبلیغات بنری در سایت wired بارگذاری شد که همین امر باعث شد تا در مدت زمان کوتاهی توسط مدیران سایت ها با استقبال بسیار زیادی مواجه شود.سال بعد یعنی 1995 تبلیغات اینترنتی به صورت هدفمند تر انجام شد و متناسب با محتوای وبسایت ها و علاقه مخاطبین سایت ، تبلیغات نمایش داده می شد. سال 1996 اولین ابزارهای اندازه گیری کیفیت و ردگیری تبلیغات اینترنتی رونمایی شدند که بازاریابان محتوایی میتوانستند به وسیله آنها تبلیغات خود را دنبال کرده و مورد ارزیابی قرار بدهند. 

اگر به سایت ، اپلیکیشن و شبکه های اجتماعی معروف دنیا مثل فیس بوک ، اینستاگرام و تلگرام نگاهی بکنید خیلی سریع متوجه تعداد زیادی تبلیغادت درون آنها می شوید. این روزها تبلیغات خمیرمایه اصلی هر کسب و کار برای رشد تبدیل شده که به این نوع، تبلیغات اینترنتی گفته می شود.

رشد تبلیغات اینترنتی در دنیا

رشد تبلیغات اینترنتی در دنیا از سال 1994 تا به اکنون خیلی زیاد بوده و همین طور که در آمار زیر می بینید پش بینی می شود تا سال 2024 چیزی حدود 465.550 میلیون دلار برای تبلیغات اینترنتی در کل دنیا هزینه انجام شود!

انواع روشهای تبلیغات اینترنتی

چه نوع تبلیغاتی سنتی به حساب می آید؟

قبل از ورود صنعت تبلیغات به حوزه تبلیغات اینترنتی، استراتژی کسب و کار و برندهای بزرگ برای تبلیغات استفاده از تلویزیون، بیلبوردها ، روزنامه ها و… بود. امروزه علاوه بر تبلیغات سنتی، استفاده از تبلیغات آنلاین مثل تبلیغات بنری، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات شبکه های اجتماعی و تبلیغات ایمیلی هم وجود دارد.

تبلیغات اینترنتی به نسبت تبلیغات سنتی یک سری مزایا دارد :

دسترسی بیشتر به مخاطبین هدفمند

از آنجاییکه دسترسی به اینترنت در هر جایی از دنیا و با اتصال دیتای همراه یا وای فای به راحتی امکان پذیر شده است، این قابلیت سبب شده تا کسب و کارها در تبلیغات اینترنتی بیشتر سرمایه گذاری کنند و از این روز به مخاطبین بیشتری دسترسی داشته باشند.

میزان توجه بیشتر کاربران در فضای آنلاین

به خاطر وجود شبکه های اجتماعی و وبسایت های متعددی که نیاز های کاربران را به صورت سطحی یا عمیق برطرف میکنند، توجه کاربران در فضای دیجیتال بیشتر است. به همین خاطر این یک فرصت بسیار خوب و بکر برای کسب و کارها شده تا خود را بیشتر در این فضا نمایان کنند.

امکان تعامل مستقیم و بی دردسر با مخاطب

وقتی صحبت از ارتباط فیزیکی میشود بُعد زمان و مکان حکم فرما می شود. اما وقتی صحبت از فضای دیجیتال می شود تنها چیزی که مطرح است متصل بودن شخص به اینترنت است. پس میتوان بُعد اتصال به اینترنت را یک مزیت مهم و جدی برای تعامل مستقیم و بی دردسر دانست. چرا که مخاطبین در این فضا تنها با ارسال پیام در شبکه های اجتماعی یا سایت های کسب وکارها میتوانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند.

امکان تبلیغات هدفمند

دیجیتالی شدن یکی از مزیت های مهم برای هر کسب وکاری به حساب می آید به شرطی که از این فضا به درستی استفاده شود. امکان تبلیغات هدفمند نیز درواقع یکی از مزیت های مهم و کاربردی برای دیده شدن کسب و کار به حساب می آید. با وجود ابزارهای آنلاین دقیق قابلیت هدفمند بودن تبلیغ از جمله : سن ، موقعیت مکانی و تنظیم براساس پرسونای مخاطب امکان پذیر است.

قابلیت ردگیری کاربران

همان طور که بالاتر اشاره کردیم ، قابلیت های فضای دیجیتال کم نیستند. وجود قابلیت ردگیری کاربران با استفاده از ابزارها یکی از بهترین راه ها برای سنجش اینست که آیا تبلیغات به درستی انجام شده یانه. این ردگیری از طریق ابزارهای مختلف مثل : گوگل آنالیز و آنالیزور های آنلاین دیگر قابل انجام است.

هزینه مناسب

یکی از مشکلات تبلیغات سنتی اینست که باید هزینه زیادی برای دیده شدن کرد اما تبلیغات اینترنتی به نسبت تبلیغات سنتی از هزینه کمتر و میزان بازدهی بهتری برخوردار است. منظور از هزینه مناسب یعنی هر میزان که در تبلیغات سنتی هزینه کنیم ، به همان میزان در تبلیغات اینترنتی میتوان 3 الی 4 برابر را انجام داد.

انواع تبلیغات اینترنتی

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری اولین و ساده ترین نوع در تبلیغات اینترنتی به حساب می آید. در سایت های خبری و مجله ای بارها با عکس های چشمک زنی روبه رو شده اید که به شما پیشنهاد های مختلف برای خرید سرویس یا محصولات میدهند. به این عکس های چشمک زن متحرک تبلیغات بنری گفته می شود.

تبلیغات ویدئویی

از جمله پرطرفدارترین نوع روش های تبلیغات اینترنتی به حساب می آید. خصوصا با ورود اینستاگرام به حوزه شبکه های اجتماعی این قضیه از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. ویدیومارکتینگ یا تبلیغات ویدئویی یکی از راه های پردرآمد برای کسب و کارها به حساب می آید. این روش به خاطر رودررویی کامل با مخاطب و حس همزاد پنداری که مخاطب دارد بهترین بازخورد را دارد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی که امروزه به خانه اول دیجیتالی کاربران تبدیل شده یکی از راه های پرسود برای کسب وکارها به حساب می آید. تبلیغات در شبکه های اجتماعی خود انواع مختلفی دارد اما در کل جزو یکی از پربازخورد ترین روش ها به حساب می آید که کسب و کارهای امروزی از آن نمی توانند به راحتی عبور کنند.

تبلیغات ایمیلی

ایمیل مارکتینگ نیز مثل تبلیغات بنری از قدیمی ترین روش های تبلیغات اینترنتی به حساب می آیند. جالب است بدانید که تبلیغات ایمیلی با تبلیغات بنری از پربازخوردترین روش ها نیز هنوز به حساب می آیند. چرا که این روش جزو قدیمی ترین روش های ارتباطی میان دو کاربر آنلاین به حساب می آید.

در این مقاله سعی کردیم تا روش های مختلف تبلیغات اینترنتی را باهم بررسی کنیم .به نظر شما چه روش های دیگری برای تبلیغات اینترنتی می شناسید که می تواند مفید و کاربردی باشد؟ آن را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک گذاری : 

۳ پاسخ

  1. البته انواع روش های تبلیغاتی دیگه هم وجود داره. مثل تبلیغات همسان یا نیتیو، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات اینفلوئنسری و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *