برای مدیریت پیج اینستاگرام به چه نکات و فاکتورهایی باید توجه نمود؟ امروزه شبکه های اجتماعی به عنوان بسترهای مناسبی برای بازاریابی اینترنتی شناخته شده اند که هر فردی می تواند با توجه به نوع کسب و کار خود از آن ها برای انتشار محتوای موردنظرشان استفاده نمایند. اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در میان کاربران است که تاکنون توانسته نقش موثری در توسعهی کسب و کارها، بویژه استارتآپها ایفا کند. اگر شما نیز قصد دارید از این طریق کسب و کارتان را رونق دهید لازم است تخصصتان را در مدیریت پیج خود بالا ببرید. با رویانو همراه باشید تا نکات موثر و قابل توجه ای که به شما در مدیریت صفحه اینستاگرامتان کمک می کند را برایتان ذکر نماییم.
برای دریافت مشاوره رایگان و مدیریت پیج اینستاگرام اصفهان با متخصصین ما در تماس باشید.
نکات مهم برای مدیریت پیج اینستاگرام
- هدفتان را مشخص کنید: اولین گامی که باید برای داشتن یک پیج موفق بردارید اینست که هدف و زمینه فعالیتتان را مشخص نمایید. به عبارت دیگر اگر قصد دارید در زمینه عکاسی فعالیت کنید باید محتواهایی را در پیجتان قرار دهید که به این حوزه مرتبط است. از انتشار محتواهای غیرمرتبط پرهیز کنید چرا که اگر محتوایی با مضمون طنز یا معرفی خودرو منتشر کنید ممکن است فالوورهایتان را ناامید کرده و همین امر سبب شود تا آن ها پیج شما را ترک کنند.
- انتشار محتوا جذاب: جمله معرف بیل گیتس را به یاد دارید؟ محتوا پادشاه است این جمله ارزشمند برای تمام بسترهایی که امکان انتشار محتوا دارد بکار می رود. از آنجایی که رقابت در بستر اینستاگرام گسترده است و روزانه محتواهای زیادی در حال انتشار هستند به همین جهت لازم است محتوایی در پیجتان منتشر کنید که بتواند توجه مخاطبین را به خود جلب کند. در واقع باید به تمام نکات موثری نظیر صحیح بودن محتوا از نظر علمی، جامع بودن محتوا، مرتبط بودن و غیره توجه نمود تا شما را نسبت به دیگر رقبا متمایز سازد.
- پاسخ دهی به کامنت ها: یکی دیگر از نکات مهم برای مدیریت پیج اینستاگرام پاسخگویی به کامنت ها می باشد. شاید با خودتان بگویید که این کار چه مزیتی برای پیجتان خواهد داشت؟ با انجام این کار تعامل شما و کاربران بیشتر شده و رضایت آن ها نسبت به پیجتان افزایش خواهد یافت.
- انتشار تصاویر مناسب: همانطور که می دانید انتستاگرام فضایی برای انتشار محتوای تصویری در قالب عکس و دیدیو است در نتیجه هنگامی که محتوای تصویری باید به گونه ای باشد که مخاطبینی که آن را مشاهده کرده اند برای خواندن و واکنش دهی به آن ترغیب شوند. پس در ارائه تصویر و ویدیو در این بستر خلاقیت بکار برده و تا برندتان در ذهن مخاطب ماندگار شده و برای تعامل با شما وقت بگذارد.
- استفاده از هشتگ مناسب: از آنجایی که استفاده از هشتگ می تواند به شما برای جذب مخاطبین بیشتر کمک کند، در نتیجه لازم است در استفاده از هشتگ ها هوشمندانه عمل کنید. به عبارت دیگر باید هشتگ ها به گونه ای انتخاب شوند که مرتبط با زمینه فعالیت صفحه شما باشد تا کاربرانی که به دنبال محتوای شما هستند.
- Insight تحلیل اینستاگرام: یکی دیگر از نکات کلیدی برای مدیریت پیج، استفاده از ابزار آنالیز در اینستاگرام است که می توانید اطلاعات مفیدی از آن استخراج کنید. در بخش Insight اطلاعاتی نظیر زمان های فعالیت فالوورها، میزان جذب یا خروج فالوورها در هفت روز گذشته و پست هایی که بیشترین بازخورد را داشته اند را دریافت کنید و برای رشد و پیشرفت پیجتان برنامه ریزی کنید.
- زمانبندی پست ها: با استفاده از ابزارهای که در مقاله ” 10 ابزار مدیریت پیج اینستاگرام ” معرفی کرده ایم پست هاییتان در برنامه مشخص و به صورت مرتب در منتشر نمایید.
- تشویق کاربران به تگ دوستان خود در زیر پست: برای تعامل بیشتر کاربران و البته بسته به نوع محتوا موردنظرتان، آن های را به تگ کردن دوستان خود در زیر پست ها تشویق کنید. با تگ های انجام شده تعداد بازدید پست بیشتر شده و تعامل کاربران نیز افزایش می یابد.
- پاکسازی حساب: با استفاده از نرم افزارهای آنفالو اینستاگرام مدیریت فالوورهای خود را به دست بگیرید. خبر خوب اینست که نرم افزارهای مبتی بر وب برای سیستم عامل های Android و ios مناسب بوده و به شما فالو کرده افرادی که به محصول و خدماتتان علاقمند هستند کمک می کند. در حقیقت این ابزارها برای آنفالو کردن آن دسته از کاربرانی را که شما را فالو نکردهاند، فالو کردن کاربرانی را که حساب کاربریتان را فالو کردهاند و تهیه لیستی از از کاربرانی که شما را فالو کردهاند اما شما آنها را فالو نکردهاید بکار می رود.