اهمیت و تدوین استراتژی محتوا در اینستاگرام 2021

تصویر تیم تحریریه

تیم تحریریه

نظرات و سوالات خود را در با ما در ارتباط بگذارید

نحوه ایجاد استراتژی محتوا در اینستاگرام به چه صورت است؟ چگونه می توان با استفاده از یک استراتژی و یک برنامه ریزی مناسب کسب و کارمان را رونق دهیم؟ همانطور که می دانید اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرطرفدار در میان کاربران است به طوری که روزانه وقت زیادی را برای گشت و گذار در این شبکه اجتماعی محتوا محور اختصاص می دهند و از این رو توانسته است زمینه را برای درآمدزایی کسب و کارها و افراد مختلف فراهم آورد. اما برای موفقیت در این عرصه گسترده داشتن یک استراتژی محتوا در اینستاگرام امری ضروری است. در واقع از آنجایی که محوریت اصلی این شبکه اجتماعی مبتنی بر محتوا تصویری است، حضور و فعالیت در آن بدون برنامه ریزی درست بی فایده خواهد بود. با رویانو همراه باشید تا چگونگی تدوین استراتژی درست برایی تولید محتوا در اینستاگرام را برایتان توضیح دهیم.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و دریافت خدمات تولید محتوای اینستاگرام با متخصصین ما در تماس باشید.

دلیل اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام

تا بحال به میزان زمانی که در اینستاگرام سپری می کنید، فکر کرده اید؟ چه محتواهایی بیشتر توجه شما را به خود جلب می کند؟ اگر بخواهید با دید یک کاربر به این موضوع نگاه کنید متوجه خواهید شد که محتوا تاثیری بسیار زیادی در تشویق کاربران برای فالو کردن یک پیج خواهد داشت چرا که هر چه یک محتوا جذاب تر باشد میزان تعامل کاربران بیشتر شده و آن ها برای دنبال کردن پیجتان ترغیب خواهد کرد. به عبارت دیگر موفقیت برندتان در اینستاگرام مستلزم این است که یک برنامه ریزی دقیق و آگاهانه برای انتشار محتوای موردنظرتان داشته باشید.

مشخص کردن هدف: قبل از اقدامی لازم است هدفتان را از حضور در اینستاگرام تعیین نمایید. آیا قصد دارید محصولاتتان را به فروش برسانید یا می خواهید موضوعی را به کاربران آموزش دهید؟ با این کار زمینه فعالیت شما مشخص می شود و می توانید برنامه ریزی های بعدی را انجام دهید. البته ممکن است برای جلب نظر مخاطبان و افزایش میزان فروش محصولات، کمپین های تبلیغاتی مختلفی را اجرا نمایید که لازم است برای این اهداف نیز استراتژی های بخصوصی تدوین گردد.

شناسایی مخاطبین: یکی از اساسی و مهم ترین اقداماتی که برای چیدن استراژی محتوا باید به آن توجه نمایید، شناخت مخاطبین و مشتریان است و آگاهی از نیازهای آن ها می باشد، تا بتوانید محتوایی مناسب برای آن ها منتشر نمایید و این گونه مشتریان همیشگی داشته باشید. البته از رقبای خود غافل نشوید و محتوای آن ها را نیز بررسی کرده و ایده های نوینی را پیاده سازی کنید.

استراتژی محتوا در اینستاگرام

انتخاب موضوعات مناسب: استفاده از محتوای غیرمرتبط می تواند سند مرگ پیجتان را امضا کند در نتیجه سعی کنید از موضوعاتی برای محتوای خود انتخاب کنید با حوزه فعالیت شما هماهنگی داشته باشد. از آنجایی که میزان حساسیت اینستاگرام در انتشار محتوا در استوری کمتر است می توانید از پشت صحنه کسب و کار و روزمرگی هایتان نیز محتوا منتشر کنید.

آماده سازی تقویم محتوایی: حال که هدفتان را مشخص کرده اید و با مخاطین هدفتان آشنا شده اید، می توانید موضوعاتی را که برای انتشار انتخاب کرده اید را به نوبت با توجه به تقویم محتوایی منتشر نمایید. در واقع این تقویم به شما در انتشار محتوا در تاریخ های مشخص کمک خواهد کرد. برای سازمان دهی به کار خود می توانید از ابزارهایی که در مقاله ” 10 ابزار مدیریت پیج اینستاگرام ” معرفی کرده ایم استفاده نمایید. 

اطلاع از زمان های مناسب برای انتشار محتوا: یکی دیگر از کارهایی که هنگام تدوین استراتژی محتوا در اینستاگرام باید انجام دهید اینست که بهترین زمان برای بهترین ساعات انتشار محتوا را پیدا کنید و کاربران بیشتری محتوای شما را مشاهده کنند. برای  افزایش بازدید پست منتشر شده می توانید آن را در استوری به اشتراک بگذارید.

استفاده از قابلیت های اینستاگرام: اینستاگرام هیج موقع کاربران خود را تنها نمی گذارد و امکانات زیادی را در اختیار آن ها قرار داده است تا به کمک آن ها کاربران بتوانند فالوورهای بیشتری را جذب کنند. این امکانات شامل موارد زیر است:

  • قابلیت نوشتن بیو جذاب برای صفحه خود
  • هشتگ گذاری برای پست ها
  • استفاده از لایو و IGTV برای افزایش تعامل با مخاطبین
  • بررسی فعالیت مخاطبین به کمک بخش insite برای بهبود ضعف پست های خود
  • و…

استفاده از نرم افزارهای گرافیکی : برای زیباسازی پست هایتان بهترین کار استفاده از نرم افزارهای کانوا و adobe photoshop و … است. البته اگر بودجه شما برای استخدام یک گرافیست کافی است می توانید این کار به عهده او قرار دهید و بهترین و جذاب ترین پست ها را به اشتراک بگذارید.(بهترین ابزارهایی که برای جذاب کردن پست لازم دارید در مقاله ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام برایتان شرح دادیم)

محتوا تاثیر زیادی برای تشویق کردن کاربران به فالو کردن پیج شما دارد. هرچه محتوا جذاب تر باشد میزان تعامل بالاتر میرود.

اشتراک گذاری : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *