هشتگ گذاری در اینستاگرام

نحوه طراحی استراتژی هشتگ گذاری در اینستاگرام

تصویر تیم تحریریه

تیم تحریریه

نظرات و سوالات خود را در با ما در ارتباط بگذارید

چگونه می توان به کمک هشتگ گذاری در اینستاگرام، تعداد فالوور و نرخ تعامل پیج خود را افزایش داد؟ محبوبیت اینستاگرام و مدت زمانی که افراد در آن سپری می کنند، این شبکه اجتماعی را به بستری مناسب برای بازاریابی دیجیتال مبدل کرده است. همانطور که قبلا گفته ایم یکی از فاکتورهایی موثر برای موفقیت و افزایش فالوور اینستاگرام استفاده از هشتگ های مناسب است. به عبارت دیگر با داشتن استراتژی درست و اصولی برای هشتگ گذاری می توانید بازدهی پیجتان را را چندین برابر کنید و در کسب و کار خود موفق شوید. با رویانو همراه باشید تا استراتژی های لازم برای هشتگ گذاری در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و دریافت خدمات اینستاگرام در اصفهان با متخصصین ما در تماس باشید.

هشتگ گذاری در اینستاگرام چیست

برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان و کسب و کارها بکار می رود. به زبان ساده تر و با یک مثال ساده:
فرض کنید که کسب و کار شما درباره فروش مبل راحتی است. شما اگر میخواهید اطلاعاتی و یا عکس، ویدیویی را در جاهای مختلف مثل شبکه های اجتماعی، سایت ها و یا هر جای دیگری پخش کنید، برای اینکه مخاطبینتان شما را راحت تر پیدا کنند با علامت # اطلاعات کوتاهی از محتوایی که می‌خواهید انتشار دهید را در انتهای متنتان می‌‎گذارید.

پیدا کردن هشتگ مناسب

تا الان فهمیدیم که هشتگ مناسب برای کسب و کارمان چگونه باید باشد. اما شاید ندانیم که چگونه هشتگ مناسب پیدا کنیم.
راه های پیدا کردن هشتگ های مناسب:

برای داشتن لیستی از هشتگ ها

  1. پیج های رقیبان را پیدا کنید و همه محتواهای آنها را بررسی کنید و ببینید که از چه هشتگ هایی زیر کدام پست ها با چه نوع محتوایی استفاده می‌کنند.
  2. قسمت سرچ اینستاگرام خود را باز کنید، کلمه کلیدی کسب و کار خود را سرچ کنید. در قسمت top پیج هایی که هشتگ های مناسب برای محتوای خود گذاشته اند را می‌بینید. داخل پیج آنها بروید و از تجربه آنها و اینکه چه هشتگ هایی استفاده کرده اند که با سرچ آن کلمه کلیدی به بالاترین رنک رسیده اند را بررسی کنید.
  3. در همان قسمت سرچ بعد از جستجوی کلمه کلیدی خود در قسمت Tags کلیک کنید. تگ های مرتبط و بهترین هشتگ ها را خواهید دید. پست هایی که برای شما آورده را باز کنید و هشتگ های مناسب را پیدا کنید. این قسمت هشتگ هایی است که مخاطبین آنها را دنبال می‌کنند.
  4. افراد تاثیر گذار در صنعت خود را پیدا کنید و ببینید که آنها چه هشتگ هایی برای محتواهای خود می‌گذارند.
  5. چند نفر که دوست دار صنعت شما هستند پیدا کنید و از آنها بپرسید که چه هشتگ هایی را جست و جو و یا دنبال می‌کنند.

نحوه قرار دادن هشتگ

    1. یک محتوا ایجاد کنید و با روش هایی که گفته شد هشتگ های مناسب را پیدا کنید.در کپشن هایی که می‌نویسید در انتهای کپشن ۳ الی ۵ هشتگ بگذارید.
    2. اگر هشتگ های انتخابی شما زیاد است، بعد از انتشار دادن پست در اولین یا دومین کامنت هشتگ مناسب را بگذارید.
    3. در بایو می‌توانید چند هشتگ مرتبط با کسب و کارتان را بگذارید. می‌تواند تاثیری هم در خواننده پیج شما بگذارد و با حوزه کاری شما در چند ثانیه اول آشنا شود، هم در رتبه شما در اینستاگرام تاثیر می‌گذارد.
    4. در استوری هایی که می‌گذارید، می‌توانید هشتگ مناسب استوری که گذاشتید و مربوط به حوزه کاری خودتان است بگذارید.
    5. اگر هشتگ ایموجی هم می‌تواند به کسب و کار ما کمک کند از این مورد هم می‌توانید استفاده کنید.

چند نکته برای استراتژی هشتگ گذاری در اینستاگرام

  • هشتگ برند بسازید. می‌توانید برند خود را محبوب تر و در معرض دید بیشتر قرار دهید. در محل مناسب گذاشتن هشتگ #برندتان را بگذارید.
  • اگر کار خاص و ویژه ای به نسب رقبا انجام می‌دهید. مثلا در روز های خاصی مسابقه های خاصی، آموزش خاصی و یا هر کار خاصی در حوزه خود انجام می‌دهید و آن کار همیشه در حال انجام است، یک نام خاص و جذاب برای آن انتخاب کنید و از هشتگ مخصوص به آن در پست هایتان استفاده کنید.
  • برای بیشتر شدن فالوورها باید بخشی از بازار را در نظر بگیرید و هشتگ مخصوص آن بخش را بگذارید. مثلا اگر مبل فروشی دارید، و در آن مبل راحتی، تختخوابشو و استیل می‌فروشید، اگر همیشه هشتگ #مبل بگذارید این هشتگ خیلی کلی است. اما اگر هشتگ # مبل استیل #مبل راحتی #مبل تختخوابشو را بزنید. دسته کسانی که دنبال مبل استیل می‌گردند شاید کمتر از کسانی باشد که دنبال کننده هشتگ های مبل هستند باشد، اما کسانی که بدنبال هشتگ های زوم کرده در بخشی از بازار می‌گردند به مراتب امکان فالوور شما شدن را بیشتر دارند. آنها وقتی هشتگ خاصی را سرچ می‌کنند و آن را پیدا می‌کنند حس اعتماد و حرفه ای بودن شما را درک می‌کنند. (دقت داشته باشید که فقط هشتگ گذاری کافی نیست، محتوای مناسب هم جزیی از کارهایی است که جذب فالوور را بیشتر می‌کند)
  • انتخاب کردن چندین هشتگ و کپی کردن آنها در زیر همه پست ها کاری بسیار غلط است. اینستاگرام خیلی زود متوجه این کار می‌شود و اعتماد خود را به شما از دست می‌دهد. وقتی این اتفاق بیوفتد اینستاگرام ممکن است شما را جریمه کند و کاری کند که پست شما داخل آن هشتگ منتشر نشود. پس همیشه سعی کنید زیر پست ها هشتگ های متفاوتی باشد. قطعا منظور ما این نیست تمام هشتگ ها باهم متفاوت باشد و همچین چیزی هم ممکن نیست. طبیعتا موارد زیاد هم تکراری میشود. فقط دقت کنید که زیر همه ی پست ها شما یک هشتگ تکراری نباشد. ممکن است از سوی اینستاگرام جریمه شوید در این صورت تا مدت زمانی نامشخص پست های شما در هشتگ نشان داده نمی شود.
  • یک کار خاص از مخاطبین خود بخواهید انجام دهند، و یک هشتگ خاص را در نظر بگیرید و از آنها بخواهید که زیر پست خود بگذارند.

مطالب مرتبط:

10 ایده عالی برای تولید محتوا در ایسنتاگرام

آموزش تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

محتوا ایجاد کنید و با روش هایی که گفته شد هشتگ های مناسب را پیدا کنید.در کپشن هایی که می‌نویسید در انتهای کپشن ۳ الی ۵ هشتگ بگذارید.
اگر هشتگ های انتخابی شما زیاد است، بعد از انتشار دادن پست در اولین یا دومین کامنت هشتگ مناسب را بگذارید.
در بایو می‌توانید چند هشتگ مرتبط با کسب و کارتان را بگذارید. می‌تواند تاثیری هم در خواننده پیج شما بگذارد و با حوزه کاری شما در چند ثانیه اول آشنا شود، هم در رتبه شما در اینستاگرام تاثیر می‌گذارد.
در استوری هایی که می‌گذارید، می‌توانید هشتگ مناسب استوری که گذاشتید و مربوط به حوزه کاری خودتان است بگذارید و....

اشتراک گذاری : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *