بهترین سایز پست و استوری اینستاگرام چند است؟ با توجه به گسترش حضور افراد در اینستاگرام بسیاری از افراد در صدد توسعه کسب و کار خود در این شبکه اجتماعی هستند. اما از آنجایی که تولید محتوا در اینستاگرام کار دشواری و حائز اهمیتی است این افراد برای موفقیت در این زمینه باید نکاتی را رعایت کنند.اکثر پیج ها برای داشتن برای آن که توجه فالوورهای خود را به خود جلب کنند وقت زیادی را صرف تولید محتوا می کنند و غافل از اینکه برای بازدهی بیشتر باید علاوه بر انتشار محتوایی مفید لازم است این محتوا از لحاظ بصری نیز جذاب باشد و در سایز مناسبی منتشر شود.
در این مقاله از رویانو قصد داریم به طور کامل بهترین سایز پست و استوری اینستاگرام در سال 2021 را بررسی کنیم. با وجود زمان زیادی که برای تولید محتوا جذاب صرف می کنید اگر نتوانید آن را در سایز مناسب در اینستاگرام منتشر کنید نباید توقع داشته باشید که به نتیجه دلخواهتان برسید. پس بهتر است محتوای موردنظرتان را در سایز مناسب و درستی تولید کنید تا به هدف خود نزدیک شوید.
در صورت نیاز به مشاوره رایگان و تولید محتوای پیج اینستاگرام در اصفهان با متخصصین ما در تماس باشید.
منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
همانطور که می دانید اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرطرفدار بر پایه محتوای تصویری است که امروزه به عنوان یک فضای مناسب برای توسعه بیزینس شناخته می شود. اما بسیاری از افراد نتوانستند راز موفقیت در این شبکه اجتماعی را کشف کنند. اما باید بگوییم تولید محتوا و داشتن استراتژی هدفمند چاره کار است. گرچه این فاکتور به تنهایی نمی تواند موفقیت شما را تضمین کنید و رعایت نکات دیگری همچون چیدن استراتژی هشتگ گذاری در اینستاگرام در موفقیت و رسیدن شما به هدفتان دخیل هستند. منظور از تولید محتوا در اینستاگرام، تولید عکس، ویدیو، صوت ومتن است که به صورت کاملا هدفمند جهت جذب کاربران این شبکه اجتماعی و توسعه کسب و کارتان در پیج اینستاگرام منتشر می کنید. اما چگونه می توان محتوایی با کیفیت تولید کرد؟
- بررسی الگوهای آماده: بی شک اولین قسمتی که در هر پست، مخاطب با آن روبرو میشود و ترغیب کننده او به خواندن ادامه پست یا رد شدن از آن است، تصویرها هستند. ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک میکند بدون داشتن یک کاربر حرفهای نیز پستهای اینستاگرامی عالی ایجاد کنید؛ مانند ابزارهای طراحی آنلاین که برای طراحی نقاشیها و عکسهای جذاب، در اینستاگرام مورد استفاده قرار میگیرد. پس استفاده و یادگیری برنامهها را در اولویت کارتان قرار دهید.
- استفاده از انواع فرمت های محتوا:این مهم است که شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام، انواع فرمتهای محتوا را برای کاربران خود در دسترس قرار دهید. برای اینکار میتوانید از به اشتراک گذاشتن حداکثر ده پست، یک آلبوم بوجود آورده و همچنین با استفاده از یک فیلم ۶۰ ثانیهای، که یک روش عالی برای نشان دادن محصولات در قالب یک مثال یا صرفاً یک آموزش کوتاه یا نمایش است، به تولید محتوا بپردازید. مراقب باشید که با عکسهای زیاد از محصول خود، کاربر را تحت فشار قرار ندهید؛ همچنین میتوانید با تنوع بخشیدن به مضامین محتوای عکسی، کاربران خود را تشویق به خواندن ادامه پست کنید. سرانجام میتوانید گامی به جلو برداشته و به سمت ایجاد گیف بروید. اینستاگرام، گیف ها را به عنوان ویدیو میشناسد، این گیف ها یک راه آسان و مناسب برای تعامل با کاربران است، زیرا کاربران به آنها علاقه دارند.
- استفاده از عکس های موجود: هرچند استفاده از عکسهایی که وجود دارد خیلی کار جالبی در این دوره به نظر نمیرسد، اما این بدان معنی نیست که ما به هیچ وجه نباید از آنها استفاده کنیم؛ در مواقعی که مجموعهای از عکسهایی مشابه وجود دارد، شما میتوانید با استفاده از عکسهای موجود و ایجاد یک فیلد متفاوت در حوزه خودتان، به تولید محتوای با کیفیت بپردازید. همچنین میتوانید با استفاده از سایتهایی که وجود دارد، عکسهایی را که خیلی توسط برندهای دیگر استفاده نشده و مناسب برند شما است را به صورت رایگان دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید. فراموش نکنید که سایز محتوای که می خواهید در قالب استوری و پست در اینستاگرام منتشر کنید طبق استانداردهای اعلام شده تنظیم شود.
سایز استاندارد پست و استوری اینستاگرام
سایز عکس اینستاگرام چقدر است یا سایز مناسب استوری اینستاگرام چیست یا ویدیوی اینستاگرام چه سایزی باید داشته باشد. امروزه پستهای اینستاگرام را با ابعاد و اندازههای مختلفی میتوان منتشر کرد. در ادامه به بررسی سایزهای استاندارد برای هر یک حالتهای مختلف پستها میپردازیم:
اندازه استاندارد پست مربعی در اینستاگرام
هرچند که پستهای عمودی و افقی در اینستاگرام در حال محبوب شدن هستند اما پستهای مربعی شکل همچنان جایگاه خاصی در میان کاربران اینستاگرام دارند.ابتدا باید بدانید که لازم است نسبت ابعاد عکس خود را ۱:۱ انتخاب کنید تا گوشههای عکس شما در پست نهایی که به کاربران نمایش داده میشود، حذف نشده باشد.
همچنین پیشنهاد ما به شما این است که اندازه پست خود را ۱۰۸۰px در 1080px(واحد پیکسل است) انتخاب کنید. وقتی اندازه پست خود را با این اعداد هماهنگ میکنید، در فایل نهایی اینستاگرام برای پایین آوردن حجم پست، اندازه پست شما را به ۶۰۰px در ۶۰۰px کاهش میدهد اما عکس شما همچنان باکیفیت باقی میماند. برای عکسهای افقی پیشنهاد ما این است که حداقل ارتفاع عکس خود را ۱۰۸۰px در نظر بگیرید تا کیفیت عکس در نمایش نهایی با کاهش رو به رو نشود.
اندازه پستهای عمودی در اینستاگرام
به طور کلی، پستهای عمودی شما در اینستاگرام باید نسبت ۴:۵ داشته باشد. حتی اگر محتوای شما کمی از این مقدار هم بیشتر باشد، بخشی از تصویر شما بریده خواهد شد.
تصاویر و ویدیوهای افقی در اینستاگرام (لندسکیپ Landscape)
نوع سوم سایز پستها در اینستاگرام، حالت افقی یا لندسکیپ است که از این مورد، بیشتر برای ویدیوها استفاده میشود. ابعاد استاندارد سایز افقی در اینستاگرام، ۶۰۸ * ۱۰۸۰ میباشد.
البته بعضاً ویدیوهایی را هم میبینم که با سایز ۷۲۰ * ۱۲۸۰ دانلود میشوند. اما اندازه استاندارد پستهای افقی، همان ۶۰۸ * ۱۰۸۰ است. نسبت ابعاد پستهای افقی که عمدتاً ویدیوها را شامل میشود، ۱۶:۹ میباشد.
بهترین سایز استوری و پست در اینستاگرام
سایز استوری اینستاگرام
استوری، یکی از قابلیتهای بسیار خوبی بود که به اینستاگرام اضافه شد و همین قابلیت، میتواند تأثیر خیلی خوبی بر روند رشد پیج شما داشته باشد. اما برای ساخت استوری هم سایز مناسبی وجود دارد. البته این سایز، میتواند در دستگاههای مختلف به درستی نمایش داده نشود، اما به طور کلی، یک سایز استوری استاندارد وجود دارد.
سایز مناسب استوری، اگر به صورت عمودی است (که عمدتاً هم به همین صورت است) ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ (نسبت ابعاد ۹:۱۶) میباشد. البته همانطور که گفتم، اکثر استوریها به صورت عمودی طراحی میشوند و امروزه دیگر کمتر کسی استوری را به صورت افقی طراحی میکند. اما اگر خواستید به صورت افقی طراحی کنید، ابعاد مناسب آن ۶۰۸ * ۱۰۸۰ است.
استوری، در همه دستگاهها به یک شکل نمایش داده نمیشود. در بعضی از موبایلهای جدیدی که تولید میشوند، نسبت ابعاد بزرگتر شده و همین مورد، باعث شده که اگر شما از اندازه ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ استفاده کنید، در موبایلهای جدید کوچکتر نمایش داده شود و قسمتهای کوچک بالا و پایین، خالی نمایش داده خواهد شد.
اما در هر حال، بهتر است که از همان سایز استاندارد استفاده کنید. اگر استوری را در خود اپلیکیشن اینستاگرام طراحی کنید، همان سایز مناسب انتخاب خواهد شد. اگر خودتان بخواهید در فتوشاپ یا دیگر نرمافزارهای گرافیکی، کار طراحی را انجام دهید، باید از همان سایز استاندارد استفاده کنید.
سایز استاندارد برای طراحی ویدیو IGTV
IGTV (تلویزیون اینستاگرام) هم یکی از قابلیتهای فوقالعاده خوبی بود که به کمک تولیدکنندگان محتوا آمد. زمانی در اینستاگرام، کاربران میتوانستند تنها ویدیوهای ۱۵ ثانیهای را منتشر کنند. در ادامه این مدت زمان به ۱ دقیقه افزایش پیدا کرد که باعث شد تولید ویدیو، به شدت افزایش پیدا کند.
اما در سالهای اخیر، اینستاگرام به منظور رقابت با یوتیوب، بخشی را به نام IGTV به اپلیکیشن خود اضافه کرد که محبوبیت این اپیلیکیشن، بیش از پیش افزایش یافت. در IGTV شما میتوانید ویدیوهای ۱ دقیقهای تا ۱ ساعته را منتشر کنید. اما باز هم سایز ویدیوهای IGTV اهمیت زیادی دارد.
ویدیوی IGTV به صورت افقی: سایز مناسب ویدیوهایی که به صورت افقی در IGTV قرار میگیرند، ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ (ابعاد ۱۶:۹) میباشد.
ویدیوی IGTV به صورت عمودی: برای ویدیوهای عمودی در IGTV هم میتوان از سایز ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ (ابعاد ۹:۱۶) استفاده کرد.
دقت کنید که برای تولید ویدیوهای IGTV، میتوانید از سایزهای کمتری، اما با ابعاد مناسب استفاده کنید. مثلاً اگر ویدیوی شما به صورت عمودی است، ابعاد آن ۹:۱۶ است، پس میتوانید از سایز ۱۲۸۰ * ۷۲۰ هم استفاده کنید. برای ویدیوهای افقی هم که ابعاد ۱۶:۹ دارند میتوانید از سایز ۷۲۰ * ۱۲۸۰ استفاده کنید.
سایز کاور هایلایت اینستاگرام
سایز کاور هایلایت اینستاگرام هم مشابه اندازه پروفایل است. عکسهایی با عرض کمتر از 320 آپلود نکنید. تصاویر کاور را با نسبت 1.1 آپلود کنید. این موضوع را به خاطر داشته باشید که کاور هایلایت دایره شکل است و اینستاگرام تصویر شما را برش میدهد.
سایز استاندارد عکس پروفایل اینستاگرام
تصاویر پروفایل هم اهمیت زیادی دارند، چرا که باید در موبایل به خوبی دیده شوند. ابعاد عکس پروفایل، با نسبت ۱:۱ (یک به یک) است. اندازه استاندارد تصویر پروفایل در موبایل، ۱۱۰ * ۱۱۰ پیکسل و در مرورگر ۱۸۰ * ۱۸۰ پیکسل است. البته همانطور که میدانید، تصاویر پروفایل به صورت دایرهای نمایش داده میشوند و گوشههای تصویر شما حذف میشوند.
البته برای اینکه کیفیت عکس پروفایلتان کاهش پیدا نکند، بهتر است که آن را در سایز بزرگتری طراحی کنید. مثلاً میتوانید آن را در اندازه ۵۰۰ * ۵۰۰ طراحی کنید، در ادامه زمانی که بخواهید آن را در قسمت تنظیمات اینستاگرام به عنوان عکس پروفایلتان انتخاب کنید، به صورت خودکار همان قسمت دایره وسط را برش خواهد داد.
سوالات متدوال
- سایز ویدیو در اینستاگرام چه قدر است؟
اگر ویدیو به صورت مربعی آپلود شود سایز ویدیو در اینستاگرام ۱۰۸۰px در ۱۰۸۰px خواهد بود.
- اندازه عکس اینستاگرام در فتوشاپ چه قدر است؟
اگر عکس مربعی باشد، بهترین سایز ۱۰۸۰px در 1080px است.
- سایز لایو اینستاگرام چه قدر است؟
در لایو اینستاگرام تغییر دستی سایز و نسبت ابعاد ممکن نیست وخود اینستاگرام با توجه به سرعت اینترنت شما کیفیت تصویر را تغییر میدهد.
- سایز igtv اینستاگرام چه قدر است؟
سایز ویدیو در این بخش ۱۰۸۰px در ۱۹۲۰px است.