پیگیری سفارشات ووکامرس

معرفی افزونه پیگیری سفارشات ووکامرس

بهترین افزونه های پیگیری سفارشات ووکامرس کدامند؟ برای پیگیری سفارشات در سایت فروشگاهی از چه افزونه ای استفاده کنیم؟ همانطور که می دانید امروزه طراحی سایت فروشگاهی یکی از ضروری ترین اقداماتی است که بسیاری از فروشندگان برای توسعه کسب و کار خود در عرصه اینترنت باید انجام دهند. ووکامرس افزونه‌ای کاملا حرفه‌ای و رایگان است که به کمک آن می‌توان فروشگاه اینترنتی برای هر نوع فعالیتی ایجاد کرد. اما از آنجایی که بسیاری افراد برای خرید محصولات مورد نظر خود به این وب سایت ها مراجعه می کنند لازم است با استفاده از افزونه ای مناسب سفارشات آن ها را به صورت دقیق و حساب شده پیگیری نمود. با رویانو همراه باشید تا شما را با این افزونه ها آشنا کنیم.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و طراحی سایت در اصفهان با متخصصین ما در تماس باشید.

دریافت مشاوره رایگان رویانو

معرفی افزونه پیگیری سفارشات در ووکامرس YITH Order Tracking

افزونه پیگیری سفارشات در ووکامرس با ویژگی ارسال کد پیگیری به ایمیل مشتریان بر امنیت آن می‌افزاید. همچنین جالب است بدانید این افزونه از پست ایران نیز پشتیبانی کرده از این رو برای نصب بر روی سایت‌های فارسی زبان نیز بسیار کاربردی است. البته لازم است در قسمت تنظیمات پست ایران را انتخاب کرده تا این قابلیت برای شما به وجود آید.

تنظیمات افزونه پیگیری سفارشات در ووکامرس

پس از نصب افزونه به صورت معمول به پیشخوان رفته و از قسمت YITH Plugins بخش Order Tracking را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات افزونه پیگیری سفارشات در ووکامرس شوید. در این بخش دو تب عمومی  و سیستم حمل و نقل وجود دارد که در این متن گزینه‌های مرتبط به بخش عمومی توضیح داده شده است. بعضی از قسمت های بخش عمومی که در ادامه هر کدام به تفکیک توضیح داده شده‌اند.

نام پیش فرض سیستم حمل و نقل: در این بخش لازم است اسمی برای حمل‌کننده محصول در نظر بگیرید. به طور مثال اگر از پیک موتوری استفاده می‌کنید بهتر است این گزینه را با نام پیک موتوری فروشگاه پر کنید و یا اگر از سیستم پست ایران استفاده می‌کنید بهتر است از نام پست پیشتاز فروشگاه استفاده کنید.

متن در صفحه سفارشات: این متن باید شامل شماره سفارش و شماره پیگیری باشد زیرا متنی است که در صفحه محصول به کاربر نشان داده می‌شود.

موقعیت متن در صفحه سفارشات: این قسمت به قرارگیری متن در صفحه کمک می‌کند که در بالا و یا پایین صفحه پیغام مورد نظر نمایش داده شود.

در این قسمت اگر هر گونه تغییراتی را انجام دادید لازم است بر روی گزینه Save Changes کلیک کنید تا تغییرات مورد نظر را ذخیره کرده و از آن‌ها بهره ببرید. اگر از انجام تنظیمات مورد نظر پشیمان شدید می‌توانید با استفاده از گزینه Restore Defaults تنظیمات انجام شده را به حالت اولیه برگردانید.

ادامه مطلب
چرا صفحه ساز المنتور بهترین انتخاب است؟

پیگیری سفارشات ووکامرس

نحوه استفاده از افزونه پیگیری سفارشات در ووکامرس 

برای استفاده از افزونه YITH Order Tracking پس از انجام تغییرات باید از طریق بخش ووکامرس به سفارشات رفته و بر روی سفارشی که می‌خواهید برای آن کد رهگیری ارائه دهید، کلیک کنید. وقتی صفحه سفارش را باز می‌کنید باکسی به نام رهگیری سفارش به سمت چپ صفحه اضافه شده که این بخش همان بخش کد پیگیری سفارش است. در اینجا می‌توانید قسمت‌های مختلف را بر اساس اطلاعات گرفته شده از پست و یا پیک خود فروشگاه وارد کنید. بخش‌های این باکس به شرح زیر است:

کد رهگیری: این فیلد برای پر کردن کد رهگیری گرفته شده از پست و یا پیک است.

نام سیستم حمل و نقل: این بخش برای نوشتن نوع ارسال در آن است که به طور مثال می‌توانید کلمه پست پیشتار را وارد کنید.

تاریخ ارسال: این قسمت برای وارد کردن تاریخ ارسال محصول است.

ثبت سفارش: این بخش که به صورت فعال و یا غیرفعال کردن است در رابطه با ارسال و یا ارسال نشدن سفارش است که اگر این تیک را بزنید، سفارش ارسال شده است را به کاربر نشان می‌دهد.

تاریخ ایجاد: آخرین بخش نیز باید با تاریخ ارسال هماهنگ شود تا مشکلی به وجود نیاید.

پس از وارد کردن تمامی اطلاعات لازم است بر روی به‌روزرسانی زده تا تغییرات مورد نظر ذخیره شوند.

پس از انجام عملیات و ذخیره آن‌ها، می‌توانید آیکن ماشین پیک را ببینید که در کنار سفارش است و با بردن نشانگر موس بر روی آن، قادر به دیدن اطلاعات مرتبط به سفارش مانند کد رهگیری هستید.

زمانی که مشتری وارد بخش سفارشات سایت شما می‌شود، با پیامی در بالای سفارش خود مواجه می‌شود که تاریخ ارسال، کد رهگیری و وضعیت رسیدن و یا نرسیدن مرسوله را اعلام کرده است.

کاربردهای افزونه وردپرس پیگیری سفارشات در ووکامرس YITH Order Tracking :

در ادامه به معرفی تعدادی از کاربردهای این افزونه ووکامرس می‌پردازیم.

1. افزایش اطمینان مشتری

داشتن کد رهگیری و نشان دادن پیگیری خود سایت برای مشتری احساسی خوب به وجود می‌آورد و با اطمینان بیشتری از سایت شما خرید می‌کند. این مورد به افزایش فروش شما نیز کمک بسیاری خواهد کرد زیرا مشتری با خیال راحت‌تری سفارش خود را در سایت شما ثبت خواهد کرد.

2. کاهش حجم تماس توسط مشتری

بسیاری از مشتریان در پی رهگیری سفارش خود با تماس‌های مکرر موجب آزار و اذیت ادمین سایت می‌شوند و به نوعی منجر به مختل کردن کار او می‌شوند. با ارائه کد پیگیری از طریق سایت و پیگیری خود مشتری از سایت ارسال کننده مانند پست ایران از حجم تماس‌ها کم شده و ادمین سایت نیز با آرامش بیشتری به مسائل مرتبط به سایت می‌رسد.

ویژگی‌های افزونه وردپرس پیگیری سفارشات در ووکامرس YITH Order Tracking :

  • امکان ارسال اطلاعات مرتبط به پیگیری سفارش به ایمیل مشتریان
  • امکان درون ریزی و برون ریزی پیگیری سفارشات
  • امکان وارد کردن اطلاعات مرتبط به پیگیری سفارش با استفاده از افزونه
  • قابلیت اتصال به پست ایران
  •  ایجاد دکمه سفارش من در فروشگاه که توسط این دکمه می‌توان مشتریان را به سمت جزییات سفارش راهنمایی کرد.
  •  سازگار با آخرین ورژن وردپرس
  •  سازگار با Php 7 به بالا
  •  سازگار با ووکامرس 3.7.0 به بالا
ادامه مطلب
قیمت طراحی سایت فروشگاهی به چه عواملی بستگی دارد؟

پیگیری سفارشات ووکامرس

پیگیری سفارشات ووکامرس با افزونه Novin Track Order

دیگر نیاز نیست زمان زیادی را برای مدیریت تماس های تلفنی و ایمیل های دریافتی از مشتریانی که در ارسال محصولاتشان مطمئن هستید، صرف کنید. وقت ارزشمند خود را به فعالیت های سود آور برای فروشگاه خود اختصاص دهید و ارتباط میان مشتریان خود را به صورت خودکار مدیریت کنید. همه این کار های مفید در زمانی انجام میگیرد که سفارش مشتریان در حالت ارسال قرار می گیرد.

اضافه شدن فرم پیگیری پست جمهوری اسلامی در فرم پیگیری سفارش

در این قسمت اگر کد رهگیری محصول ثبت شده باشد دکمه پیگیری از پست نمایش داده میشود و با کلیک بروی دکمه به صورت خودکار فرم باز وکد مرسوله به فرم پست اضاف میگردد.

زمانی که برای فروشگاه خود امکاناتی اضافه می کنید مشتریانی زیادی روانه سایت شما می شوند. اما بعضا مشتری سفارشی را انجام می دهد اما فاصله ی سفارش و تحویل بسیار طولانی می شود و یا از آخرین وضعیت سفارش خود مطلع باشند. در این هنگام باید به مشتری خود یک کد سفارشی داده شود تا بتوانند در روزهای آتی سفارش خود را با این شماره پیگیری کنند.
این افزونه کاربردی به شما مدیران فروشگاه اینترنتی اجازه میدهد تا بتوانید حمل و نقل فروشگاه ووکامرسی خود را به راحتی مدیریت کنید و در وقت گرانبهای خود صرفه جویی کرده و تنها تمرکز خود را به فعالیت و کسب و کار خود اختصاص دهید.

افزونه novin track order با استفاده از این افزونه شما به عنوان مدیر یک وب سایت فروشگاهی می توانید پس از ارسال محصول برای خریدار شماره پیگیری پستی را به شماره موبایل ثبت شده کاربر پیامک وایمیل کنید و از تماس های مکرر مشتریان در خصوص دریافت کد رهگیری بکاهید.

استفاده از افزونه پیگیری سفارشات ووکامرس علاوه بر ایجاد یک احساس خوب در خریدار و جذب مشتری، باعث می شود تا حجم تماس ها با شما برای دریافت کد پیگیری پستی و پیگیری محصولات خریداری شده توسط کاربران کاهش پیدا کند.

ارسال پیامک در افزونه novin track order با کمک افزونه رایگان پیامک ووکامرس فارسی می باشد و برای پیامک کردن شماره پیگیری به کاربر می بایست این افزونه را نصب و تنظیمات آن را انجام دهید.

فرم پیگیری سفارشات توسط خریداران

این فرم توسط کد کوتاه و قرار دادن آن در یک برگه ایجاد میشود و این قسمت هم در واقع از 5 وضعیت محصول ووکامرس پیروی میکند 1-درحال انجام . 2- درحال بررسی -3  وضعیت بسته بندی 4- وضعیت تکمیل شده 5- وضعیت تحویل شده که هرمرحله به صورت کمرنگ قراردارد  و با بروز شدن وضعیت محصول نوار وضعیت به صورت سبز نمایان میشود و وضعیت فعلی محصول به صورت نقطه چین (چرخشی)  نمایش داده میشود.

ادامه مطلب
وب اپلیکیشن چیست؟

از طریق این فرم خریداران می توانند به صورت همزمان به وسیله سه پارامتر مختلف سفارش خود را پیگیری کنند. شماره سفارش، شماره موبایل و آدرس ایمیل مواردی هستند که کاربران می توانند برای پیگیری سفارش خود استفاده کنند.

افزونه woo track order افزونه پیگیری سفارشات ووکامرس

ارسال پیامک در افزونه woo track order با کمک افزونه پیامک ووکامرس فارسی می باشد و برای پیامک کردن شماره پیگیری به کاربر می بایست این افزونه را نصب و تنظیمات آن را انجام دهید. افزونه woo track order شامل دو فرم می باشد که می توانید از طریق شورت کدهای موجود در افزونه، فرم ها را در هر مکان دلخواه خود قرار دهید.

1- فرم ثبت شماره پیگیری سفارشات توسط مدیر سایت

از طریق این فرم که تنها مدیران سایت به آن دسترسی دارند، ابتدا شماره سفارش دریافت می شود و بر اساس آن مشخصات کلی سفارش نمایش داده می شود و در انتهای مشخصات نمایش داده شده، فرمی برای ثبت شماره پیگیری نمایش داده خواهد شد و پس از ثبت در صورتی که بخش ارسال پیامک فعال باشد، این شماره پیگیری با متن تعیین شده در تنظیمات افزونه به شماره موبایل کاربر پیامک می شود. تمام این مراحل به صورت آجاکس و بدون لود صفحه انجام می شود.

2- فرم پیگیری سفارشات توسط خریداران

از طریق این فرم خریداران می توانند به صورت همزمان به وسیله سه پارامتر مختلف سفارش خود را پیگیری کنند. شماره سفارش، شماره موبایل و آدرس ایمیل مواردی هستند که کاربران می توانند برای پیگیری سفارش خود استفاده کنند.

هنگام استفاده از شماره سفارش، در صورتی که شماره پیگیری پستی برای سفارش ثبت شده باشد به کاربر نمایش داده خواهد شد و در غیر اینصورت پیام موجود نبودن شماره پیگیری نمایش داده خواهد شد.

هنگام استفاده از شماره موبایل و آدرس ایمیل، کلیه سفارشات کاربر بررسی می شود و هرکدام که دارای شماره پیگیری پستی باشد، به همراه شماره سفارش به کاربر نمایش داده خواهد شد.

شما می توانید از طریق دمو آنلاین، افزونه را به صورت کامل بررسی بفرمایید. بخش ثبت شماره پیگیری توسط مدیر، در دمو آنلاین برای شما نیز نمایش داده می شود اما در افزونه ای که خریداری می کنید تنها مدیر سایت به این فرم دسترسی خواهد داشت.

برای استفاده از این افزونه نسخه PHP در سرور شما می بایست 7.2 باشد و سایر نسخه های PHP پشتیبانی نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما

نشانی: اصفهان، خیابان چهارباغ خواجو ، نبش کوچه ی 38 ، ساختمان 113 ، طبقه اول

1400 تمامی حقوق متعلق به آژانس ارتباطات خلاق رویانو است.