تبادل در اینستاگرام

تبادل در اینستاگرام چیست؟ ترفندها و تکینک های جذب فالوور

تصویر تیم تحریریه

تیم تحریریه

نظرات و سوالات خود را در با ما در ارتباط بگذارید

تبادل در اینستاگرام به چه معناست و فرق آن با تبلیغات در چیست؟

تبادل در instagram چه مزایایی را به همراه دارد؟

با توجه به افزایش فعالیت افراد مختلف در اینستاگرام، برای آن که تعداد فالوورهای پیج خود را بالا ببرید و کسب و کارتان را توسعه دهید، می توانید از روش هایی که در مقاله “ده گام برای افزایش فالوور اینستاگرام” ذکر کرده ایم استفاده نمایید.

اشتراک گذاری پست‌های خود توسط سایر پیج های فعال در اینستاگرام از جمله روش های موثر برای جذب فالوور، افزایش فروش و رشد تجارت شماست که در این مقاله از رویانو در مورد آن توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و خدمات اینستاگرام با متخصصین ما در تماس باشید.

تبادل در اینستاگرام

تبادل در اینستاگرام چیست و با چه هدفی انجام می‌گیرد؟ (معنی تبادل در اینستا)

تبادل در لغت به معنای رد و بدل کردن و ارتباط داشتن است. تبادل در اینستاگرام هم همانطور که از نام آن پیداست، به همکاری متقابل پیج‌ها برای جذب فالوور و افزایش فروش محصولات خود، گفته می‌شود.

در واقع هریک از طرفین تبادل، با گذاشتن پست و استوری در پیج خود، از دیگری حمایت کرده و فالوورهای خود را با آن پیج آشنا می کنند.

به عنوان مثال اگر شما پیجی در مورد نکات خانه داری دارید، می توانید از پیجی مرتبط مانند پیج‌های فعال در زمینه آشپزی و سفره آرایی برای انجام تبادل کمک بگیرید.

چرا که افرادی که به دنبال نکات خانه داری هستند، مطمئنا محتوای پیج های آشپزی و سفره آرایی هم برایشان جذابیت دارد.

قبل از ادامه مطالعه این مقاله، پیشنهاد ما به شما این است که اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های جذب فالوور از طریق تعامل هستید، مقاله آموزش تعامل در اینستاگرام برای افزایش فالوور را از دست ندهید.

انجام تبادل در اینستاگرام چه مزیت هایی دارد؟

  • گسترش دایره ارتباطات شما:

    اشتراک گذاری پست و استوری متقابل در پیج های مختلف، علاوه بر افزایش تجربه شما در رابطه با تبلیغات در این شبکه اجتماعی، سبب افزایش ارتباطات  و آشنایی بیشتر شما با دیگر پیج های مشابه می شود.

  • رایگان بودن:

    اگر به دنبال روشی رایگان برای تبلیغ پیج خود در اینستاگرام هستید، انجام تبادل در این شبکه اجتماعی، بهترین کار ممکن است. تبادل به دلیل اینکه به نفع هر دو طرف است و به صورت متقابل انجام می شود، یک معامله دو سر برد و کاملا رایگان است.

  • افزایش فالوور:

    همانطور که در ابتدا هم گفته شد، هدف اصلی تبادل جذب فالوور بیشتر است. در واقع در تبادل، فالوورهای پیج هایی که محتوای پیج شما در آن‌ها به اشتراک گذاشته شده، جذب پیجتان شده و آمار بازدید آن را بالا می برند و در نهایت شما به هدفتان نزدیک‌تر خواهید شد.

  • اهمیت به علایق کاربران:

    هنگامی که شما خدمات مکمل کسب و کارتان را به فالوورهایتان معرفی می کنید، به آن ها نشان می‌دهید که علایق آن‌ها برایتان از اهمیت بالایی برخودار است و این کار ناخودآگاه موجب محبوبیت بیشتر شما در بین فالوورهایتان خواهد شد.

  • بی‌عیب و ضرر بودن:

    برای انجام تبادل در اینستاگرام خیالتان از هر نظر آسوده خواهد بود، چرا که این روش بدون هیچ‌گونه هزینه و ضرری، امتیازات زیادی را در اختیارتان قرار می دهد.

تفاوت تبلیغات و تبادل در اینستاگرام

تفاوت تبلیغات با تبادل در چیست؟ 

برای درک بهتر تفاوت تبادل و تبلیغات، بهتر است یک مثال از کاری که  اینفلوئنسرهای اینستاگرام  انجام می‌دهند، بیان کنیم.

با توجه به تاثیرگذاری این افراد در میان فالوورهایشان، اگر پیجی را در صفحه خود معرفی کنند و فالوورها را به دنبال کردن آن تشویق کنند، بابت تبلیغ انجام شده هزینه هنگفتی را از صاحب پیج دریافت می کنند.

درواقع سود تبلیغات برای یک طرف کسب درآمد و برای طرف دیگر جذب فالوور است. اما در تبادل همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، به دلیل اینکه یک همکاری متقابل بوده و سود آن برای هر دو طرف، جذب فالوور است، هزینه ای صرف نخواهید کرد.

توصیه ما به شما این است که اگر تازه‌کار هستید، در تبلیغات به دلیل تعیین مراتب انتشار پست و استوری، احتمال دیده شدن پیج شما کم بوده و ممکن است با شکست رو به رو شوید. پس بجای استفاده از روش‌های تبلیغاتی، بهتر است وقت خود را صرف انجام تبادل در اینستاگرام کنید.

(اگر دوست دارید از راه تبلیغات، به سادگی و سریع افزایش فالوور داشته باشید، مقاله آموزش تبلیغات هدفمند در اینستاگرام شما را به خوبی راهنمایی خواهد کرد.)

جذب فالوور با تبادل در اینستاگرام

بهترین زمان برای انجام تبادل در اینستاگرام

برای کسب بهترین نتیجه از تبادل در این شبکه اجتماعی، باید زمان مناسبی را برای انجام تبادل انتخاب کنید. بهترین زمان برای انجام تبادل چه زمانی است؟

1. زمان پیک حضور فالوورها در پیج

زمان فعالیت فالوورهایتان در اینستاگرام را بررسی نمایید. برای این کار می‌توانید بر روی تعداد بازدیدهای استوریتان در ساعات مختلف روز تمرکز کنید. تبادل در ساعاتی که پیج‌ها بیش‌ترین بازدید را دارند، نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت؛ بنابراین آن زمان بهترین زمان برای تبادل است.

2. زمانی که محتوای پیج کامل شده

متن بیو و عکس پروفایل پیج، اولین چیزهایی هستند که به چشم افراد می‌خورند؛ بنابراین جذابیت عکس پروفایل و متن بیو بسیار بااهمیت است و می‌توان آن‌ها را کامل‌کننده‌ی یک پیج در اینستاگرام دانست. به یاد داشته باشید متن بیو پیجتان معرف شما باشد و اهداف پیجتان در آن ذکر شود.

3. زمانی که محتوای پیج ترغیب‌کننده است

قبل از انجام تبادل، حتما و حتما وقت بگذارید و محتوای پیجتان را تقویت کنید. چراکه با تبادل، افراد جدیدی به پیج شما سر می‌زنند، اما آن چیزی که باعث می‌شود پیجتان را فالو کنند، محتوای جذاب پیج شماست. یک محتوای قوی، به خودی خود تبلیغی برای پیج شما به حساب می‌آید.

بعد از پرداختن به موارد بالا می‌توان گفت زمان انجام تبادل با بهترین نتیجه ممکن فرارسیده و شما می‌توانید اقدام به تبادل کنید.

برای انجام تبادل اینستاگرام به چه نکاتی باید توجه نمود؟

توجه به برخی نکات در تبادل، به حصول نتیجه بهتر از این روش کمک زیادی می‌کند. در ادامه به بیان این نکات خواهیم پرداخت.

  • به یاد داشته باشید که در تبادل، پیج مورد نظر مکمل پیج شما باشد، یا به عبارت دیگر حوزه فعالیت آن با پیج شما مرتبط باشد. به عنوان مثال اگر پیج کیف کفش دارید، بهتر است با پیج های تولید کننده مانتو و روسری تبادل انجام دهید.
  • برای درخواست تبادل از یک پیج در اینستاگرام، توجه داشته باشید که فالوورهای آن پیج با پیج شما 10 الی 20 درصد اختلاف داشته باشد. چراکه به طور مثال تبادل یک پیج 20 هزار فالووری با یک پیج 2 هزار فالووری، مطمئنا تاثیر چندانی بر پیج 20 هزار فالووری ندارد. البته اگر تفاوت فالوورها کم نبود، درخواست حمایت از پیجتان هم تیری است در تاریکی که می‌توانید آن را مطرح کنید.
  • محتوای پیجتان را تقویت کنید تا بعد از تبادل، فالوورهای جدید علاقه‌مند به دنبال کردن پیجتان باشند.
  • حتما و حتما در هنگام تبادل، حداقل سه استوری جذاب در پیجتان قرار دهید. بهتر است استوری آخر شامل یک پیشنهاد ویژه و متنی ترغیب‌کننده برای فالوورها باشد. این کار احتمال خرید از پیج شما را افزایش می‌دهد.
  • نکته دیگری که در انجام تبادل باید به آن توجه کنید این است که کمتر از واژه خرید استفاده کنید، چرا که با این کار کاربران را نسبت به پیج خود دل زده خواهید کرد. کلمات جایگزین برای خرید که دقیقا برعکس آن عمل می‌کنند، پیشنهاد ویژه، موقعیت استثنایی، جشنواره و… هستند.
  • در پست و استوری، پیج مورد نظرتان را منشن نمایید.
  • برای جذب فالوورهای بیشتر از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.

تبادل در اینستاگرام در پیج‌های مکمل

متن برای تبادل در اینستاگرام

زیاد شنیده ایم که چه متنی برای تبادل در اینستاگرام پیشنهاد می کنید. پرسیدن این سوال از ریشه درست نیست. چرا که ما لزوما از متن در تبادل استفاده نمی کنیم. برای پاسخ به این سوال شما چند مثال برایتان آورده ایم:

مثال1: به عنوان مثال می توانید یکی از بهترین پست های خود را برای تبادل بفرستید. ترجیحا پست شما آموزشی باشد.

مثال 2: برگزاری یک مسابقه. برای داشتن یک تبادل خود  می توانید یک مسابقه برگزار کرده و تیزر آن را در تبادل های خود به کار ببرید. تعیین شرایط مسابقه به انتخاب شماست.

مثال3: گلچینی از بهترین پست های شما. می توانید گلچینی از بهترین پست های خود را در قالب یک پست چند اسلایدی یا یک استوری برای تبادل بفرستید.

برای انجام تبادل در اینستاگرام چه باید کرد؟

پاسخ این سوال را در مطالب بالا بیان کردیم، اما مرور آن به صورت یکجا و مختصر، خالی از لطف نیست.

  1. با پیج مرتبط با حوزه فعالیت خود ارتباط برقرار کرده و درخواست تبادل بدهید.
  2. حداقل چهار تبادل در ماه و حداکثر هشت تبادل در ماه داشته باشید.
  3. پست های بهتر و بیشتری در پیجتان قرار دهید. استوری گذاشتن را هم فراموش نکنید.

تبادل شات به چه معنی می باشد؟

بسیاری از کاربران این عبارت را جستجو می کنند: “تبادل شات یعنی چی”. باید بگوییم که تبادل شات به معنی میباشد که پیجی پربازدید پیج دیگری را تبلیغ کرده و از فالوورها بخواهد آن پیج را فالو نمایند.

کلام آخر

در نهایت امیدواریم با توجه به نکات گفته شده در این مقاله و با انجام صحیح تبادل در اینستاگرام، بیشترین بازده را از این روش رایگان جذب فالوور تجربه کنید. این روش برای پیج‌های تازه‌کار و کم‌تجربه، بهترین راهکار برای افزایش فالوور و کسب تجربه در زمینه تبلیغات است.

تبادل در اینستاگرام معمولا بین دو پیج به وجود می آید به این صورت که شما پست یا استوری پیج مورد نظر خود را در پیجتان قرار می دهید و او نیز پست یا استوری شما را در پیج خود قرار می دهد. تبادل با هدف دیده شدن و در نهایت جذب و افزایش فالوور صورت می گیرد.

بابت تبلیغ انجام شده هزینه هنگفتی را از صاحب پیج دریافت می کنند. اما برای انجام تبادل هزینه ای خرج نخواهید کرد چرا که این کار متقابلا با پیج  های همکار صورت می گیرد.

با پیج مرتبط با حوزه فعالیت خود ارتباط برقرار کرده و درخواست تبادل بدهید.
حداقل چهار تبادل در ماه و حداکثر هشت تبادل در ماه داشته باشید.
پست های بهتر و بیشتری در پیجتان قرار دهید و استوری گذاشتن را فراموش نکنید.

اشتراک گذاری : 

۴ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *