آموزش تعامل در اینستاگرام برای افزایش فالوور

چگونه می توان در اینستاگرام میزان تعامل کاربران را افزایش دهیم؟ دلیل اهمیت افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام چیست؟ همانطور که می دانید اینستاگرام بستری مناسب برای بازاریابی بوده و بسیاری از افراد برای توسعه کسب و کار خود در این شبکه اجتماعی در حال فعالیت هستند و تلاشند که صفحه و پست‌هایشان بیشتر و بیشتر دیده شود و لایک و کامنت بیشتری دریافت کنند. میزان موفقیت پست های منتشر شده در این شبکه اجتماعی با فاکتوری به نام engagement rate سنجیده می شود. در واقع فاکتور نشان دهنده میزان محبوبیت و استقبال مخاطبین نسبت به پست های شما است. با رویانو همراه باشید تا روش هایی را برای افزایش این فاکتور مهم را به شما آموزش دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات اینستاگرام و ادمین پیج اینستاگرام در اصفهان با متخصصین ما در تماس باشید.

دریافت مشاوره رایگان رویانو

تعامل در اینستاگرام و روش هایی برای افزایش آن

نرخ تعامل در اینستاگرام شامل مجموع لایک، کامنت و سایر فعالیت‌های کاربران هر پیج برای پست‌های آن می باشد که به کمک آن می توان تحلیلی مناسب و مفید از یک صفحه ارائه نمود. برای محاسبه این نرخ بایستی هر پست به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. این نرخ از طریق میزان تعامل پست تقسیم بر میزان مشاهده آن به صورت درصد محاسبه می‌شود. البته لازم به ذکر است که با تجاری کردن پیجتان خود به راحتی می توانید از این عدد مطلع شوید. رابطه محاسبه engagement rate به صورت زیر می باشد:

نرخ تعامل = ۱۰۰ * (تعداد کل بازدید (reach) / مجموع کل لایک+کامنت+ذخیره)

ادامه مطلب
10 ابزار مدیریت پیج اینستاگرام

البته ناگفته نماند که برای محاسبه نرخ اینگیجمنت اینستاگرام به کمک این فرمول می توانید به جای کل بازدیدها، تعداد فالوورها در مخرج قرار بگیرد. اگر می خواهید با برنامه در اینستاگرام قدم بردارید لازم است به این فاکتور هم توجه کرده و برای افزایش آن برنامه ریزی کرده و سنجیده عمل کنید.

  1. دنبال کردن فالوورهای خود: وقتی صحبت از دنبال کردن فالوورها می شود بسیاری از افراد آن را با دنبال کردن رفتار فالوورها می گیرند. در واقع باید بگوییم که منظورمان ازعبارت دنبال کردن فالوورها، فالو کردن متقابل آن‌هاست‌. به عنوان مثال به پیج  آن‌ها سر بزنید، یک یا دو پست از پست‌هایشان را لایک کنید و در نهایت یک کامنت مرتبط برای پست‌های آن‌ها ثبت کنید. برای درک بهتر دنبال کردن رفتار فالوورها می توان گفت که اگر مخاطبان شما در زیر پست‌هایتان از شما سوال می‌پرسند و برایتان کامنت می گذارند، حتماً برای پاسخ‌گویی به سوالات آن‌ها زمان کافی بگذارید و از ثبت کامنت برای پست هایتان، از آن ها قدردانی کنید. در صورت مراجعه به دایرکت برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت محصول موردنظر خود، راهنمایی های لازم را به آن ها انتقال دهید.
  2. همکاری با افراد و صفحات مشابه: همکاری با پیج‌های مشابه و رقیب را پشت گوش نیاندازید چرا که می‌تواند برای افزایش نرخ تعامل و جذب فالوورموثر واقع شود. برای این کار می توانید یکدیگر را تگ کرده و همکاری دوستانه داشته باشید. برای مثال ویدیوهایی مشترک بسازید و یا در استوری‌هایتان از یکدیگر یاد کنید. با این روش می توانید علاوه بر افزایش فالوور دید مخاطب نسبت به خود تغییر دهید.
  3.  ارسال پست به طور منظم: پست های خود را به صورت منظم و با برنامه منتشر کنید چرا که با این کار فالوورهایتان پیج شما را به عنوان پیجی فعال به یاد خواهند داشت. به عبارت دیگر می توانید در لیست اول بازدید آن‌ها قرار بگیرید. به یاد داشته باشید که پست هایتان را به صورت برنامه‌ریزی‌شده و با دیسیپلین خاص منتشر کنید و انتشار پست‌های بیهوده و بی کیفیت را از سرتان بیرون کنید. برای آن که پست هایتان را طبق تقویم محتوایی زمان بندی کنید می توانید از ابزارهایی که در مقاله “10 ابزار مدیریت پیج اینستاگرام” معرفی کرده ایم استفاده نمایید.
  4. استفاده از تبلیغات اسپانسر (Promote) اینستاگرام: بارها و بارها در مقالات مرتبط گفته ایم که اینستاگرام کاربران خود را تنها نمی گذارد و با ارائه ابزارهایی به آن ها در مدیریت پیجشان کمک می کند. Promote یکی از این ابزارها که به تازگی به اینستاگرام اضافه شده است و کمک زیادی به افزایش تعامل صفحات می‌کند. در واقع این ابزار برای نمایش پست هایتان را به عنوان تبلیغات به میلیون‌ها کاربر بکار می رود. با این کار کاربران به صفحه شما مراجعه کرده و در صورت وجود محتوای بصری جذاب برای دنبال کردن شما ترغیب می شوند.
  5. تعامل ادمین با کاربران: برخی افراد زمانی که کاربران برای نوشتن کامنت یا لایک کردن صرف کرده اند را بی ارزش می پندارند. اگر شما نیز بر این باور هستید در کارتان موفق نخواهید شد چرا که اگر کاربران با بی توجهی و بی مهری رو به رو شوند با گذشت زمان از گذاشتن کامنت صرف نظر می کنند. برای  پاسخگویی به کامنت‌ها، دایرکت زمان گذاشته تا کاربران برای تعامل بیشتر با شما ترغیب شوند.
  6. استفاده از هشتگ های مناسب: همانطور که قبلا گفته ایم استفاده از هشتگ بین کاربران عادی با چند صد فالوور تا اینفلوئنسرها و افراد با فالوورهای میلیونی امری رایج محسوب می شود. به کمک این روش می توانید میزان بازدید پست های خود را افزایش دهید.
ادامه مطلب
آموزش تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *