رویانو

آژانس ارتباطات خلاق

كانتنت ماركتينگ چیست ؟

کانتنت مارکتینگ (تولید محتوا) چیست ؟

کانتنت مارکتینگ (Contennt marketing ) یا بازاریابی محتوایی به عنوان یکی از روش های جدید بازاریابی و تبلیغات  در فضای مجازی محسوب می شود . در گذشته تبلیغات و بازاریابی به روش سنتی انجام می شد که نیاز به زمان و هزینه زیادی داشت.

امروز با کمک تکنولوژی می توان هزینه های بازاریابی و فروش را به صورت چشم گیری کاهش داد. با کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوایی می توان مخاطب هدف را به جذب کرد. یکی از روش های جذب مخاطب در بازاریابی محتوایی جذب از طریق موتورهای جستجوگر مثل بینگ و گوگل است.

کانتنت مارکتینگ اصول و قواعدی دارد !

اگر اصول کانتنت مارکتینگ را رعایت نکنید ممکن است بجای بهره به شما ضرر بزند. محتوای نادرست و یا بی هدف باعث بی ارزش شمرده شدن سایت شما در نگاه موتورهای جستجو و کاربران می شود. برای نوشتن یک محتوای عالی به موارد زیر اهمیت دهید :

الف ) تعیین هدف از تولید محتوا :

قبل از شروع تولید محتوا ابتدا باید جامعه هدف خود را مشخص کنید و متناسب با جامعه هدف خود اقدام به تعیین موضوع جهت تولید محتوا نمایید.

ب ) تعیین نوع محتوا :

با توجه به موضوع سایت و برنامه و جامعه هدفی که دارید مشخص کنید که چه نوع محتوایی باید تولید شود. به طور کلی محتوا به چهار دسته متن ، عکس ، صوت و فیلم تقسیم می شود.

ج ) سبک یا قالب محتوا

با توجه به برنامه و جامعه هدفی که دارید سبک و قالب محتوا خود را مشخص کنید. برای مثال رویانو محتوای آموزشی با سبک و قالب خاص و مناسب آموزش تولید می کند. برخی از وب سایت ها رسمی و برخی دیگر عامیانه نویسی می کنند.

ادامه مطلب
آموزش ساخت لیست ایمیل و ایمیل مارکتینگ در وردپرس

د ) جدول زمان بندی

بهتر است برای تولید محتوا یک برنامه دقیق داشته باشید. اگر محتوای شما منظم درج شود برای مثال هر هفته روز های دوشنبه و چهارشنبه سایت 5 عصر باعث می شود که هم مخاطبان شما بتوانند با سر زمان مشخص شده محتوای شما را مطالعه کنند و هم ربات های موتورهای جستجوگر مثل گوگل سر ساعت مذکور اقدام به ایندکس محتوا می نمایند. اگر زمان بندی رعایت شود با بالا رفتن سرعت ایندکسی های سایت می تواند مخاطب بیشتری از گوگل و سایر موتورهای جستجوگر به سایت جذب کرد.

 

آیا کانتنت مارکتینگ فقط برای وب سایت است ؟

خیر ، در شبکه های اجتماعی و یا رپورتاژ در سایت های خبری و هر روش دیگری که بتوان محتوا تولید کرد و مخاطب جذب محتوای تولیدی ما شود.

یکی از پربازده ترین روش ها در کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوایی را می توان به کانتنت مارکتینگ در شبکه های اجتماعی اشاره کرد. تولید محتوا در شبکه های اجتماعی باید متناسب با آن شبکه تولید و تنظیم شود.

شبکه های اجتماعی زیادی در ایران هستند که می تواند مخاطب زیادی از طریق کانتنت مارکتینگ جذب کرد و فروش عالی را رقم بزنیم.

برای مثال : تلگرام ، اینستاگرام ، لینکدین ، آپارات و دیگر شبکه های اجتماعی موجود در ایران فضای مناسبی برای بازاریابی محتوایی و فروش به شمار می آیند.

در تلگرام چگونه بازاریابی محتوایی کنیم ؟

در تلگرام شما می توانید با ایجاد یک کانال محتوای با ارزش و متناسب با کسب کار خود تولید نمایید. یکی از اصول درج محتوا در تلگرام این است که رگباری پست نزنید. برای مثال اگر قرار است 4 پست در روز درج کنید سعی کنید در ساعت های مختلف درج کنید. ساعت هایی که بیشتری کاربر در این پلتفرم آنلاین هستند. نوع مخاطب شما بر انتخاب ساعت درج محتوا نیز تاثیرگذار است.

ادامه مطلب
چک لیست پیکربندی محصول در ووکامرس

چگونه در اینستاگرام بازاریابی محتوا انجام دهیم ؟

اینستاگرام الگوریتم پیچیده تری دارد. ابتدا باید یک پیج ایجاد کنید و پیج خود را به بیزینس تبدیل کنید. در اینستاگرام به طور معمول در روز یک یا دو پست درج کنید. ساعت های پر بازده تر بعد از مدتی در بخش آمار مشخص می شود. اگر نیاز به پست بیشتر دارید از استوری ها استفاده کنید. در درج استوری محدودیتی وجود ندارد ولی اگر باز هم در ساعت های مختلف اقدام به درج استوری کنید بازدید کننده بیشتری به خود جلب می کنید. درج هشتک ها در اینستاگرام بسیار اهمیت دارد.

آیا لینکدین برای کانتنت مارکتینگ فضای مناسبی است ؟

لینکدین یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوایی به شمار می آید. این شبکه مبتنی بر محتوا به شما این امکان را می دهد تا یک پیج بیزینس ایجاد کنید و محتوای خود را در آن درج کنید. هشتک ها در این شبکه پر اهمیت هستند اما از آن مهم تر کیفیت محتواست. پیشنهاد می شود در این شبکه اجتماعی روزانه بین یک الی سه پست در ساعت های مختلف درج نمایید. درج پست زیاد باعث کاهش لایک و ویو و در نهایت کاهش تعاملات پیج می شود.

آیا آپارات و سایر شبکه های اجتماعی ایرانی بیننده دارند ؟

آپارات یکی از پرمخاطب ترین سایت های ایران است و در الکسا رتبه دوم بازدیدکننده را پس از گوگل دارد. محتوای ویدیویی امروزه یکی از پر طرفدار ترین و پرمخاطب ترین نوع محتوا است. برخی از کارشناسان ویدیو مارکتینگ را پرمخاطب ترین شاخه کانتنت مارکتینگ می دانند. از سال 2018 نیز میزان بازدید ویدیو ها در سراسر جهان نیز با رشد چشم گیری روبرو بوده که نشان از اهمیت این نوع محتوا دارد.

ادامه مطلب
نحوه انتخاب پوسته وردپرس

کانتنت مارکتینگ را می توان به سبک ها و روش های مختلف دیگری نیز اجرا کرد که همانگونه که در ابتدای مقاله گفتیم باید ابتدا هدف و جامعه هدف خود را مشخص کنید و متناسب با آن برای تولید محتوا ایده بدهید و برنامه ریزی کنید. هنوز هم بسیاری بر این باور هستند که محتوا پادشاه است و کانتنت مارکتینگ یکی از ارزان ترین و تاثیرگذار ترین روش های تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازیست.

توضیحات بیشتر:

آموزش ساخت لیست ایمیل و ایمیل مارکتینگ در وردپرس

مهمترین تفاوتی که بارز است تبلیغات یک پیام  درست یک طرفه می باشد که به مخاطب منتقل می شود و ما پاسخی دریافت نمی کنیم. اما محتوا راهی برای ارتباط دو طرفه و پایدار با مخاطب می باشد. به طور کلی تولید محتوا روش مستقیم و غیر مستقیم جذب مشتری و کسب درامد است.

تفاوت عمده ی دیگر ،تبلیغات بیشتر در مرحله اگاهی فانل یا همان قیف فروش است اما تولید محتوا در مراحل پایین‌تر قیف فروش تاثیر بیشتری دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *