ایمیل مارکتینگ در وردپرس

آموزش ساخت لیست ایمیل و ایمیل مارکتینگ در وردپرس

تصویر تیم تحریریه

تیم تحریریه

نظرات و سوالات خود را در با ما در ارتباط بگذارید

ایمیل مارکتینگ در وردپرس چگونه انجام می‌شود؟ چگونه می‌توان از طریق ایمیل مارکتینگ در وردپرس فروش بیشتری داشت؟ ایمیل مارکتینگ یکی از زیرشاخه‌‌های دیجیتال مارکتینگ است و اگر به درستی از آن استفاده شود، می‌تواند نتیجه بسیار خوبی را ایجاد کند. برای انجام ایمیل مارکتینگ در وردپرس راه‌‌های متنوعی وجود دارد و ما امروز در رویانو قصد داریم تا آموزش ساخت لیست ایمیل و ایمیل مارکتینگ در وردپرس را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش ساخت لیست ایمیل:

زمانی که تصمیم به ساخت ایمیل میگیرید، افرادی زیادی ممکن است به شما پیشنهاد کنند که از لیست از منابع مختلف تهیه کنید. اما ما به هیچ وجه این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم. زیرا تجربه ثابت کرده است که در بسیاری از موارد ایمیل‌های موجود در این لیست‌ها بسیار قدیمی بوده و یا کاملا غیر متناسب با کسب و کار شما هستند.

شما اگر به این لیست‌ها اعتماد کنید و ایمیل‌های خود را به آنها ارسال کنید ممکن است به عنوان اسپمر شناخته شوید، در ثانی به هدف خود یعنی افزایش فروش و کسب مشتریان تازه نمی‌رسید. صاحبان این ایمیل‌ها در بسیاری از موارد مخاطب بالقوه شما نیستند و شما بابت انرژی و هزینه‌ای که میگذارید، بازخورد و نتیجه‌ای که انتظار دارید دریافت نمی‌کنید.

با توجه به توضیحاتی که داده شد، ما پیشنهاد می‌کنیم تا شخصا لیست ایمیل خود را ایجاد کنید. برای اینکار به 1) یک فرم Opt-in و ۲)یک سرویس ایمیل مارکتینگ نیاز دارید. در ادامه مفصل‌تر هر یک از این موارد را توضیح خواهیم داد.

فرم OPt-in:

اگر نگاهی به گوگل آنالیتیکس خود بیاندازید میبینید که درصد قابل توجهی از بازدیدکنندگان سایت شما بعد از اینکه چند ثانیه در سایت شما باقی ماندند، سایت شما را ترک کرده و دیگر برنمیگردند. شما میتوانید با دیدن درصد بازدیدکنندگان جدید و درصد بازدیدکنندگان بازگشتی این رقم را محاسبه کنید.

حال اگر بخواهیم تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کنیم بایستی به فکر گرفتن ایمیل از کاربران باشیم. شما با ساخت لیست ایمیل و انجام ایمیل مارکتینگ می‌توانید تا حد زیادی کاربرانی که سایت شما را ترک کرده‌اند،‌ برگردانید و آنها را برای خرید از محصولات و یا استفاده از خدمات‌تان مجاب کنید.

کاربران معمولا مدت زمان بسیار کمی را در سایت باقی می‌مانند در نتیجه شما فرصت محدودی دارید که آنها را برای ثبت ایمیل خود در سایت متقاعد کنید. اگر موفق شوید که ایمیل آنها را دریافت کنید، می‌توانید ایمیل‌های ترغیب کننده در بازه‌‌های زمانی متنوع مانند زمان‌ّهایی که تخفیف‌های فوق العاده گذاشته‌اید و یا فستیوال خاصی دارید، بفرستید.

اما حالا نوبت به تعریف فرم OPt-in است. فرم OPt-in از نگاه بازاریابی به معنای اعلام رضایت مشتری یا دریافت کننده ایمیل برای دریافت کالا، اطلاعات یا پیام‌‌های بازاریابی است. بکارگیری این فرم برای ساخت لیست ایمیل بسیار اهمیت دارد.

شما بایستی به صورت کاملا استراتژیک این فرم را در وبسایت خود قرار داده و  کاربران را تشویق به وارد کردن ایمیل خود در آن نمایید. طراحی و جایگذاری آن بسیار با اهمیت است و بایستی به گونه‌ای باشد که کاربر را برای ثبت نام و ایمیل خود در آن ترغیب کند.

برای اینکه بتوانید این فرم‌ها را در سایت خود قرار دهید،‌ بایستی از افزونه‌های مناسب این کار استفاده کنید. یکی از این افزونه‌های بسیار محبوب برای ایجاد فرم افزونه OptionMonster است. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به استخدام برنامه‌نویس فرم‌های OPt-in و تست‌‌های A/B ایجاد کرده و آنها را در قسمت‌‌های مختلف سایت خود قرار دهید.

ایمیل مارکتینگ

سرویس ایمیل مارکتینگ:

نرم افزار ایمیل مارکتینگی که انتخاب می‌کنید، در موفقیت شما به طور قابل توجهی تاثیرگذار است. شما با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توانید موارد بسیار مهمی را بررسی کنید. به عنوان مثال:

  • آیا ایمیل‌های شما به درستی به مقصد ارسال شده است؟
  • آیا آنها در حالت اسپم قرار گرفته‌اند؟
  • چند درصد از افرادی که ایمیل شما را دریافت کرده‌اند، وارد سایت شما شده‌اند؟
  • تست A/B انجام دهید. بررسی کنید که کدام محتوا و کدام پیشنهاد برای مخاطبان شما جذاب‌تر بوده است.
  • براساس فعالیتی که کاربران انجام ‌میدهند، آنها را دسته‌بندی کنید.
  • تعداد قابل توجهی ایمیل اختصاصی برای مخاطبان خود بفرستید.
  • ورودی خود از کشور‌های متنوع را بررسی کرده و با توجه به زمان بندی مناسب برای آنها ایمیل مناسب ارسال کنید.
  • آدرس ایمیل مشترکین خود را ببینید.

سرویس‌های ایمیل مارکتینگ بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. اما حتما قبل از انتخاب سرویس خود دقت کافی را به خرج داده و حسابی تحقیق کنید. برخی از سرویس‌های ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای نیستند و به شما کمکی نمی‌کنند.

سرویس‌های غیر حرفه‌ای ایمیل مارکتینگ در واقع با هر بار آپدیت شدن محتوای‌ شما بر روی سایت و یا انتشار پست جدید بر روی سایت، یک ایمیل به لیست مخاطبان ارسال می‌کنند. این سرویس‌ها معمولا رایگان هستند و شما نباید گول رایگان بودن آنها را بخورید.

ایمیل مارکتینگ همان قدر که موثر و کاربردی است، چنانچه به درستی انجام نشود، می‌تواند برای سایت شما مضر بوده و هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل کند. شما در سرویس ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای این امکان را دارید که ایمیل خصوصی ارسال نمایید اما در یک سرویس ایمیل مارکتینگ رایگان، این آپشن وجود ندارد.

برای هرگونه مشاوره در زمینه طراحی سایت اصفهان می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

مشکلات سرویس‌های ایمیل مارکتینگ رایگان:

  • پست‌های شما بایستی به صورت عمومی منتشر شوند و بعد از هر بار انتشار یک ایمیل برای کاربران ارسال می‌شود.
  • امکان شخصی سازی ایمیل‌ها وجود ندارد و ایمیل‌ها بدون درج نام تجاری و در یک فرمت تکراری ارسال می‌شوند.
  • امکان دسته‌بندی کردن مخاطبان از نظر علایق، جمعیت و موقعیت جغرافیایی وجود ندارد.
  • امکان دریافت گزارش کار وجود ندارد. هیچ گزارشی مبنی بر اینکه چند نفر ایمیل شما را باز کرده و روی لینک شما کلیک کرده‌اند وجود ندارد.

اگر کسب‌وکار کوچکی دارید که به تازگی آن را راه‌اندازی کرده‌اید، می‌توانید از سرویس ایمیل مارکتینگ Constant Contact استفاده کنید. ابتدا دوره‌ی تست 30 روزه آن را که به صورت رایگان است،‌ استفاده کنید. چنانچه از خدمات آن راضی بودید،‌ می‌توانید از طرح‌های غیر رایگان آن استفاده نمایید.

سیستم‌های ایمیل مارکتینگ پیشرفته‌تر نیز مانند Drip و ConvertKit وجود دارند که سایت‌های بزرگ بسیاری از آنها استفاده می‌کنند. این سرویس‌ها هم دوره‌ی رایگان تست دارند و شما می‌توانید در صوزت نیاز از آنها استفاده کنید.

نکات مهم در هنگام انتخاب سرویس ایمیل مارکتینگ:

سرویس‌های ایمیل مارکتینگ زیادی وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند. اما لزوما تمامی آنها برای کسب و کار شما مفید نیستند. هنگامی که میخواهید سرویس ایمیل مارکتینگ خود را انتخاب نمایید، بایستی به برخی از نکات توجه کنید:

  1. راحتی دراستفاده

همه‌ی ما امروزه میدانیم که محیط کاربری و تجربه‌ی کاربری نقش بسیار موثری در محبوبیت ابزارهای مختلف ایفا می‌کنند. سرویسی که انتخاب میکنید بایستی محیط کاربری ساده‌ای داشته باشد و شما به راحتی بتوانید با آن کار کنید. کما اینکه با کسب و کار شما هماهنگی داشته باشد.

  1. خودکار بودن

سرویس‌های ایمیل مارکتینگ معمولا گزینه اجرا کردن کمپین‌ها به صورت اتوماتیک و خودکار را دارند. اما تنظیمات مربوط به آن در هر یک از سرویس‌ها میتواند متفاوت باشد.

  1. تطابق با کسب و کار

برخی از سرویس‌های ایمیل مارکتینگ تنها به صنعت و کسب وکار خاصی اختصاص دارند. حتما قبل از اینکه سرویس خود را انتخاب کنید راجع به ارائه خدمات در زمینه کسب وکار خود مطمئن شوید.

  1. قیمت

اول و آخر هرگونه استراتژی برای رونق کسب و کارها محاسبه هزینه‌ها و بودجه بندی است. حتما از سرویس‌هایی استفاده کنید که با بودجه شما هماهنگی داشته باشد.

مزایای ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

ایمیل مارکتینگ یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر به طور اصولی انجام شود می‌تواند ترافیک خوبی را به سمت سایت شما سرازیر کند. افزایش ترافیک با افزایش فروش همراه است. اگر سایت شما ارائه دهنده خدمات است، می‌تواند منجر به کسب مشتریان بیشتر شود. حال به برخی از مزایای ایمیل مارکتینگ میپردازیم:

  1. ایجاد کانال ارتباطی

ایمیل مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که بدون دغدغه و کاملا مستقیم با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و بدون اینکه در سیستم رتبه‌بندی گوگل قرار داشته باشید مخاطبان را به سایت خود دعوت کنید.

 

  1. داشتن لیستی از مخاطبان و مشتریان به صورت دائم

در طی سالهای گذشته صفحات زیادی در شبکه‌های اجتماعی مختلف بسته شده‌اند و صاحبان آنها هرگز موفق به برگرداندن آنها نشده‌اند. اما هنگامی که شما یک لیست کامل از ایمیل مخاطبان و مشتریان خود داشته باشید، هرگز ارتباط شما با آنها قطع نخواهد شد و از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

 

  1. نرخ تبدیل بهتری وجود دارد

آمارها نشان می‌دهد که افرادی که از طریق ایمیل وارد سایت شما می‌شوند نسبت به افرادی که به طرق دیگر وارد سایت شما می‌شوند، 138 برابر بیشتر خرید می‌کنند. نرخ بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ در واقع 3800% میباشد. میانگین سفارش از طریق ایمیل 3 برابر بیشتر از سایر روشهاست.

مطالب بیشتر:

معرفی 7 ابزار برای تخمین ترافیک وب سایت

ست‌های شما بایستی به صورت عمومی منتشر شوند و بعد از هر بار انتشار یک ایمیل برای کاربران ارسال می‌شود.
امکان شخصی سازی ایمیل‌ها وجود ندارد و ایمیل‌ها بدون درج نام تجاری و در یک فرمت تکراری ارسال می‌شوند.
امکان دسته‌بندی کردن مخاطبان از نظر علایق، جمعیت و موقعیت جغرافیایی وجود ندارد و....

اشتراک گذاری : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *