قرارداد طراحی سایت

نمونه قرارداد طراحی سایت + لینک دانلود

تصویر تیم تحریریه

تیم تحریریه

نظرات و سوالات خود را در با ما در ارتباط بگذارید

قرارداد طراحی سایت چگونه است؟ قرارداد طراحی سایت شامل چه بندهایی می باشد؟ قرارداد طراحی سایت وابستگی زیادی به نوع پروژه، طرفین قرارداد و درخواست های دو طرف دارد. طراحی سایت یک فعالیت خدماتی به حساب می آید که متناسب با درخواست کارفرما و یا مشتری انجام می شود. قبل از اینکه به موضوع قرارداد بپردازیم، لازم است تا با برخی از مسائل مربوط به طراحی سایت آشنا شویم. با رویانو همراه باشید.

طراحی سایت چگونه انجام می شود؟

طراحی سایت جزو خدماتی به شما می رود که به صورت مرحله بندی شده انجام می پذیرد. هر یک از مراحل توسط یک فرد و یا توسط یک تیم انجام می شود. برای طراحی سایت زبان های برنامه نویسی مختلفی وجود دارد که در این بین ASP.Net و PHP در ایران محبوبیت بیشتری دارند. برای پیاده سازی سایت از تکنولوژی های متفاوتی استفاده می شود که در حال حاضر زبان برنامه نویسی  ASP.Net بر پایه‌ی تکنولوژی MVC از طرف شرکت ماکروسافت جزو بهترین تکنولوژی ها محسوب می شود که مزیت های فراوانی را به دنبال دارد.

طراحی سایت اصولا یک مسئله پیچیده و تخصصی است که تنها یک تیم حرفه ای و با تجربه می تواند به درستی از پس آن بربیاید. برای طراحی یک سایت خوب بایستی جزئیات زیادی در نظر گرفته شود که این جزئیات می تواند در قرارداد به طور کامل نوشته شود. هرچه بندهای قرارداد شفاف تر و کامل تر باشد، همکاری برای هر دو طرف قرارداد بهتر و شیرین تر خواهد بود.

رویانو یکی از باسابقه ترین مجموعه ها در زمینه طراحی سایت است. برای طراحی سایت در اصفهان می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

قرارداد طراحی سایت شامل چه قسمت هایی می باشد؟

هر قراردادی دارای بخش های مختلفی می باشد که اصلی ترین آنها عبارت اند از: بندهای قانونی و حقوقی، مشخص کردن طرفین قرارداد، تعریف و تشریح موضوع قرارداد، مبلغ قرارداد، مراحل پرداخت، تعهدات خریدار و فروشنده، پیش بینی شرایط فسخ قرارداد و محل امضا و مهر طرفین قرارداد. در ادامه هر یک از اجزای قرارداد طراحی سایت را برای شما مفصل توضیح خواهیم داد.

نمونه قرارداد طراحی سایت

نکات مربوط به مسائل قانونی و حقوقی:

هدف از قرارداد قطعا ایجاد اطمینان و پیگیری های حقوقی است. این مسئله زمانی اهمیتش بیشتر مشخص می شود که اختلاف به وجود می آید. جنبه های قانونی بایستی در قرارداد در نظر گرفته شوند. هنگام عقد قرارداد، از قرارداد بستن با اشخاص حقیقی و یا شرکت های ثبت نشده بایستی پرهیز کنید چرا که این قرارداد ارزش حقوقی چندانی برای شما به دنبال نخواهد داشت. برای عقد قرارداد در  بخش مسائل حقوقی بایستی به چند نکته دقت کنید:

  • قرارداد طراحی سایت را بایستی در برگه ای که سربرگ شرکت در آن چاپ شده است، منعقد کنید.
  • امضا و مهر شرکت طراحی سایت بایستی در قرارداد ثبت شود.
  • در ابتدای قرارداد مشخصات کامل طرفین به صورت شفاف درج و ثبت شود.
  • موضوع قرارداد، امکانات و تکنولوژی وب سایتی که قرار است به مشتری تحویل داده شود، به طور کامل شرح داده شود.
  • تعهدات فروشنده و مشتری به طور کامل در قرارداد نوشته شود.
  • بندهای حقوقی برای طرفین در صورت کنسل شدن پروژه در شرایط اضطراری، بروز اختلاف و ….پیش بینی شود.
  • شیوه نگارشی قرارداد طراحی سایت به صورت رسمی و به شکل ماده-بند-تبصره باشد.

مشخص کردن طرفین قرارداد:

بخش بعدی از قرارداد طراحی سایت، مربوط به طرفین قرارداد است. در این قسمت جایگاه حقوقی طرفین قرارداد به صورت کاملا شفاف بایستی درج شود. خریدار یا مشتری شما می تواند یک شخص حقیقی و یا حقوقی باشد.

اطلاعات زیر مربوط به خریداران حقیقی(شخصی) است که بایستی در قرارداد نوشته شود:

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره ملی
  • شماره تماس(همراه و ثابت)
  • آدرس محل سکونت و یا محل کار

اطلاعات زیر مربوط به خریداران حقوقی است که بایستی در قرارداد طراحی سایت نوشته شود:

  • نام کامل شرکت
  • نام کامل مدیرعامل یا نماینده اعلام شده از طرف شرکت
  • شماره های تماس شرکت
  • آدرس شرکت

با ثبت این موارد در قرارداد اطلاعات مربوط به طرفین به طور کامل در دسترس بوده و برای پیگیری های بعدی در دسترس خواهد بود.

مشخص کردن موضوع قرارداد:

یکی از بخش های قرارداد طراحی سایت، مربوط به موضوع قرارداد است. شما در این قسمت بایستی موضوع قرارداد را با مشخصات کامل و شفاف مشخص کنید. ویژگی ها و مواردی که در مورد آنها توافق انجام می گیرد، در این قسمت درج می شود. چنانچه قرار است خدمات اضافی مانند خرید دامنه، سرور اختصاصی و طراحی زبان دوم غیر از فارسی و .. نیز انجام شود، در این قسمت مشخص می شود.

مشخص کردن مبلغ قرارداد:

بخش بعدی در قرارداد طراحی سایت، قسمت مربوط به مبلغ قرارداد است. اگر در قسمت موضوع قرارداد چندین محصول و یا خدمت را تعریف کرده اید، در این قسمت هم بایستی مبلغ مربوط به هر کدام را به صورت جداگانه ذکر کنید. چنانچه تخفیف خاصی را نیز در نظر گرفته اید، در این قسمت آن را بایستی به صورت شفاف مشخص کنید. در نهایت مبلغی را که قرار است مشتری پرداخت نماید را به عدد و حروف به صورت خوانا در قرارداد بنویسید.

مشخص کردن مراحل پرداخت:

چنانچه قرار است تا مبلغ قرارداد طی چند مرحله پرداخت شود بایستی این مورد را با جزئیات در یک بند جداگانه مشخص کنید. در قراردادهای مربوط به طراحی سایت، معمولا نیمی از مبلغ در زمان امضای قرارداد و نیمی دیگر در زمان تحویل وب سایت پرداخت می شود. البته ممکن است با توجه به نوع پروژه شرایط پرداخت نیز متنوع باشد.

مفاد قرارداد طراحی سایت

مشخص کردن تعهدات خریدار و فروشنده:

هر قرارداد طراحی سایت شامل قسمتی به نام تعهدات خریدار و فروشنده می باشد که در آن تعهدات طرفین مشخص می شود. برخی از تعهدات عبارت اند از:

  • تعهدات مربوط به تحویل پروژه در زمان تعیین شده از سمت فروشنده
  • تعهدات مربوط به آموزش، پشتیبانی و یا بروزرسانی وب سایت از سمت فروشنده
  • تعهدات مربوط به قسمت پرداخت مبلغ قرارداد از سمت خریدار

مشخص کردن شرایط فسخ قرارداد:

برای هر قرارداد طراحی سایت بایستی بخشی به عنوان پیش بینی شرایط فسخ قرارداد در نظر گرفته شود. این قسمت معمولا آخرین قسمت از هر قرارداد است و طرفین در مورد شرایط فسخ، جبران ضرر و زیان های احتمالی، میزان غرامت و جریمه توافق می کنند. تمامی موارد بایستی به صورت شفاف در این قسمت درج شود. هم چنین در نظر گرفتن قسمتی برای فسخ اضطراری یا فورس ماژور قرارداد نیز بایستی در این بخش در نظر گرفته شود. در پایان نیز تعداد بندها، تعداد تبصره ها و همینطور تعداد نسخه های قرارداد طراحی سایت نوشته می شود.

محل امضا و مهر طرفین:

آخرین بخش از قرارداد مربوط به امضا و مهر طرفین قرارداد است که همراه با ذکر عنوان و نام انجام می شود.

  1. شرکت Intechnic  در شیکاگو قرار دارد.
  2. شرکت Lounge Lizard  از سال 1998 در نیویورک فعالیت خود را شروع کرده است.
  3. شرکت WebpageFX جزء شرکت های طراحی وب سایت محبوب و پرطرفدار در پنسیلوانیا از سال 1997 میباشد.

اشتراک گذاری : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *