رویانو

آژانس ارتباطات خلاق

چرا فروشگاه اینترنتی|اهداف راه اندازی فروشگاه اینترنتی

چرا فروشگاه اینترنتی | اهداف راه اندازی فروشگاه اینترنتی

چرا فروشگاه اینترنتی ؟ آیا از اهداف راه اندازی فروشگاه اینترنتی مطلع هستید ؟  با توجه به رشد سریع فناوری، سازمان های تجاری از روش سنتی فروش کالا به روش فروش آنلاین کالا از طریق شبکه های ارتباط جمعی روی آورده اند. اما چرا فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار شما لازم است؟ آیا فروش اینترنتی شما می تواند درآمد بیشتری از فروش سنتی شما داشته باشد؟ چگونه یک فروشگاه اینترنتی آنلاین موفق داشته باشید؟ مزایای فروش آنلاین چیست؟ برای پاسخ با ما همراه باشید .

جواب :

اول از همه باید به این سوال پاسخ داد که هدف از راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی چیست؟ یک دلیل قانع کننده که هر فروشنده ای را برای فروش اینترنتی وسوسه می کند، مشتریان بیشتر می باشد. بسیاری از فروشندگان و صاحبان کسب و کار میگویند چرا فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم وقتی فروش خوبی داریم؟ در فروش سنتی و داشتن یک کسب و کار سنتی، دیده شدن کسب و کار شما در بهترین حالت (شهرت زیاد)، در سطح یک شهر انجام می شود و شما در محدوده شهر خودتان جذب مشتری خواهید داشت.  در فروشگاه های اینترنتی، بازدید های شما می تواند از اقصی نقاط کشور باشد که داشتن بازدید بیشتر به معنی فروش بیشتر می باشد .طراحی سایت فروشگاهی در اصفهان

مزایای فروشگاه اینترنتی

همانطور که گفته شد؛ کسب و کار ها از اینترنت به عنوان وسیله اصلی برای انجام معاملات و همچنین بازاریابی استفاده میکنند اما چرا فروشگاه اینترنتی برای این کسب و کارها راه اندازی شده و مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی را می توان به مواردی که در ادامه خواهید دید تعمیم داد.

  1. کسب و کار را می توان از هر جایی اداره کرد

فروشگاه های اینترنتی، هرگونه محدودیت جغرافیایی را که معمولاً در یک فروشگاه سنتی با آن مواجه می‌شوید ، کاهش می‌دهند و کسب و کار های آنلاین را می توان از هر جای دنیا اداره کرد. شما می توانید در هر نقطه از جهان باشید و همچنان با موفقیت بر فروش آنلاین خود نظارت کنید. حال سوال انجاست که چگونه و چرا فروشگاه اینترنتی در هرزمان و مکان قابل کنترل است ؟ زیرا مواردی که برای نظارت بر وب سایت فروشگاه آنلاین خود نیاز دارید عبارتند از: دسترسی به ایمیل، اینترنت و تلفن. این مورد از مزیت های داشتن فروشگاه اینترنتی می باشد .طراحی سایت شرکتی در اصفهان

  1. مقیاسها و توانایی

یکی دیگر از اهداف فروشگاه های اینترنتی توجه و اندازه گیری فروش  محصولات میباشد . فروشگاه های آنلاین دارای و ویژگی ها ی سودبخش بسیاری هستند که به شما امکان می‌دهند بدانید کدام محصولات با موفقیت به فروش می‌رسند. علاوه بر این، چگونه می توان این محصولات موفق را متنوع تر کرد تا فروش این محصولات روز افزون شود. این مورد از مزیت های داشتن فروشگاه اینترنتی به شما این امکان را می دهد که تجارت خود را از نظر فروش، مشتری و سود دهی ارتقا دهید.

  1. کسب و کاری شبانه روزی

چرا فروشگاه اینترنتی یک مزیت زمانی برای مشتریان محسوب میشود ؟ با فروشگاه های آنلاین، مشتریان بالقوه خود را محدود نمی کنید، زیرا در سبک زندگی که مشتریان ممکن است زمان زیادی برای طی مسافت و مراجعه به فروشگاه شما نداشته باشند؛ به راحتی  می توانند وب سایت شما را در هر زمانی از روز مشاهده کنند. این بدان معناست که شما به عنوان یک کسب و کار، فروش و سود خود را به حداکثر میزان ممکن می رسانید.  چگونه می توان فروش خود را به حداکثر میزان ممکن رساند ؟ شما می توانید این کار را از طریق طیف وسیعی از ابتکارات و ویژگی ها ی فروش مانند پیشنهادات ویژه، جوایز و طرح های بازاریابی آنلاین انجام دهید.

ادامه مطلب
طراحی فروشگاه اینترنتی بدون سرمایه اولیه

افزایش فروش آنلاین از مزیت ها و اهداف فروشگاه اینترنتی است که می توان با ارائه و پیشنهاد محصولاتی مشابه با محصولاتی که مشتری برای خرید انتخاب کرده است، مرتبط باشد. محصولاتی که هزینه بسیار پایین دارند بنابراین مشتری نمیتواند از خرید ان صرف نظر کند . قیمت طراحی سایت در اصفهان

چرا فروشگاه اینترنتی می تواند درامد بیشتری برای شما داشته باشد؟ یکی دیگر از اهداف فروشگاه اینترنتی افزایش فروش میباشد . پیشنهاد محصولات مشابه ، به شما این امکان را می دهد که با ارائه محصولات مشابه ، مردم را تشویق به خرید بیشتر کنید تا پول بیشتری بپردازند. این مورد معمولاً مربوط به محصولات برند می باشد که مشتری شما خریداری می کند. در وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک ممکن است این عبارت به‌عنوان «شما هم اینگونه باشید»، «این محصول را بپوشید»، «چرا حرفه‌ای نمی‌شوید» درج شود. موارد گفته شده، همه تاکتیک هایی برای افزایش درآمد فروش برای کسب و کار آنلاین شما هستند که از مزیت های داشتن فروشگاه اینترنتی می باشند. پس واقعا چرا فروشگاه آنلاین نداشته باشید ؟

همچنین که می‌توانید طیف وسیعی از ابتکارات بازاریابی قدرتمند را در وب‌سایت خود به کار بگیرید تا علاقه مشتریان خود را با ابزارهای جدید مانند پیشنهادات ویژه و تخفیف های زمان دار تشدید کنید . موارد ابتکاری، مشتریان بالقوه‌ را تشویق می‌کند تا زمانی که در سایت شما هستند اقدام به خرید کنند و بنابراین نرخ تبدیل بازدید کننده شما را به خریدار افزایش می‌دهد.

  1. سنجش پیشرفت و تاثیرگذاری

از اهداف فروشگاه اینترنتی میتواند اندازه گیری نتایج و سنجش تاثیربخشی ابزار های مختلف باشد. ممکن است به این فکر کنید که چگونه بدانم کسب و کار آنلاین موفقیت آمیز خواهد بود، چگونه نتایج را سنجش کنید؟ مشتریان چگونه و چرا فروشگاه اینترنتی شما را انتخاب می کنند؟ از مزیت های داشتن فروشگاه اینترنتی  این است که شما به راحتی می توانید آماری از جمله تعداد سفارشات پردازش شده از طریق سایت شما، میانگین کل سبد خرید، نرخ رها شدن سبد خرید و درصد از کل درآمد که وب سایت شما به دست آورده است را در فواصل زمانی منظم مشاهده کنید. هزینه های تبلیغات تجارت الکترونیک نیز از بسیاری از انواع دیگر تبلیغات کمتر است و البته تبلیغات اینترنتی به علت هدفگذاری دقیق بر روی خریداران ، تاثیر بیشتری خواهد داشت . در پاسخ به سوال ” اهداف فروشگاه اینترنتی شما چیست و چگونه فروشگاه اینترنتی شما انتخاب می شود؟ ”  می توانید از استراتژی سئو برای افزایش رتبه صفحه وب سایت خود در گوگل  استفاده کنید. این یک سرمایه گذاری طولانی مدت ولی مداوم خواهد بود. سئو یک روش قدرتمند برای تشویق مشتریان بیشتر برای بازدید از وب سایت شما است. کنترل و سنجش دقیق پیشرفت و علت های آن از مزیت های داشتن فروشگاه اینترنتی می باشد.سئو در اصفهان

  1. تمرکز بر روی استراتژی فروش بیشتر

چرا فروشگاه اینترنتی زمان زیادی برای مدیریت نمی خواهد؟ هنگامی که  فروشگاه اینترنتی شما در ابتدا راه اندازی شد ، نیازی نیست زمان زیادی را برای پشتیبانی و مدیریت آن صرف کنید. زیرا کل فرآیند سفارش و پرداخت مشتریان از طریق سامانه آنلاین فعال می شود. این به شما زمان بیشتری می‌دهد تا محصولات جدید و پرفروش تررا وارد فروشگاه کنید، پیشنهادات ویژه‌ و مسابقاتی که مد نظر دارید را راه‌اندازی کنید و میزان موفقیت فروش خود را پیگیری کنید.

ادامه مطلب
اهمیت آپدیت هسته وردپرس + آموزش و معرفی آخرین نسخه

چرا فروشگاه اینترنتی|اهداف راه اندازی فروشگاه اینترنتی : از دیگر مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی این است که شما همچنین قادر خواهید بود هر روندی را از نظر اینکه کدام محصولات بیشترین فروش را دارند پیدا کنید و بیشتر تمرکز را بر روی نقات قوت خود بگذارید.

همچنین افزایش درآمد ناشی از فروشی که وب سایت های فروشگاه های آنلاین به ارمغان می آورد را نیز نباید فراموش کرد. دیده شدن در همه جا و همه زمان ها دست آورد هایی است که می توانید از طریق وب سایت های فروشگاه های آنلاین به دست آورید به این معنی است که کسب و کار شما می تواند مشتریان جدید را در هر زمانی از روز جذب کند.

اهداف فروشگاه اینترنتی

داشتن و راه اندازی یک فروشگاه مانند هر سرمایه گذاری دیگری نیاز به هدف گذاری دارد ولی اهداف فروشگاه اینترنتی چه مواردی هستند؟ هدف شما باید چند ویژگی داشته باشد که عبارتند از: خاص، قابل دستیابی، قابل اندازه گیری میزان پیشرفت، واقع بینانه و مبتنی بر زمان.

هر هدف شما باید در یکی از دسته بندی های کوتاه مدت (کمتر از یک ماه) یا بلند مدت (بیشتر از یک ماه) باشد و در تمام طول مدت باید تمرکز خود را بر روی انجام یک یا دو تا از اهداف بگذارید تا به صورت کامل به هدف دست یابید. این روش میتواند موفق بودن و حصول به اهاف شما را تضمین بکند.

اما حالا که می دانید چرا فروشگاه اینترنتی میتواند مزیت هایی نسبت به فروشگاه های سنتی داشته باشد، نوبت به انتخاب هدف میرسد.

ادامه مطلب
آموزش سئو کردن محصول در ورپرس به کمک افزونه یواست

 

سرنخ های مناسب ایجاد کنید

شاید مهمترین هدف وب سایت های فروشگاهی تولید سرنخ از مراجعه کنندگان میباشد . این هدف برای شرکت‌هایی که می‌خواهند از طریق بهبود عملکرد بازاریابی وب‌سایت خود، سرنخ‌های فروش بیشتری به دست آورند، بهترین است. همچنین سنجیدن میزان این سرنخ ها و میزان موفقیت آنها در جذب ترافیک بازدید کننده به سمت فروشگاه شما باید یکی از اهداف اصلی شما باشد.

میزان تبدیل سرنخ ها را ارتقا بدهید

این مورد یعنی : اندازه گیری توانایی یک وب سایت در گرفتن سنجش عملکرد یک بازدید کننده و تبدیل آنها به یک مشتری بالقوه (درصدی از بازدید کنندگان وب سایت که به مشتریان بالقوه تبدیل می شوند اندازه گیری می شود). این مورد یکی از ارزشمندترین اهداف فروشگاه اینترنتی و همچنین برای شرکت‌هایی که می‌خواهند روی توانایی وب‌سایت برای تبدیل تمرکز کنند می باشد و یک هدف عالی برای کمپین‌های بازاریابی محتوا است. این هدف همچنین به اندازه گیری تغییرات در کیفیت ترافیک کمک می کند. دلیل این که چرا فروشگاه اینترنتی شما نیاز به یک گروه متخصص دارد، بررسی این موارد تخصصی می باشد.

اگر وب سایت فروشگاهی دارید، شما باید نقش پشتیبانی را برای مشتریان فعلیتان فراهم کنید یا گروهی را برای انجام این کار استخدام کنید. پس بهبود رضایت مشتری از طریق تجربه و خدمات بهتر کاربر، همراه با کاهش زمان لازم برای انجام برخی وظایف مشتریها، ممکن است اهداف فروشگاه اینترنتی خوبی برای رضایت مشتری برای وب سایت شما باشد. اما چگونه و چرا فروشگاه آنلاین باید به دنبال رضایت مشتری باشد؟

چگونه و چرا فروشگاه اینترنتی بهبود رضایت مشتری دارد ؟ اندازه گیری رضایت مشتری آنلاین یک تجارت دشوار است، اما اگر از اهداف فروشگاه اینترنتی یا وب سایت شما بهبود رضایت مشتری از طریق تجربه کاربری است، باید تحقیقاتی را در قالب نظرسنجی از مشتریان خود قبل و بعد از طراحی مجدد وبسایت در نظر بگیرید. این نوع هدف برای وب‌سایت‌هایی ایده‌آل است که عملکرد پشتیبانی را برای مشتریان فعلی و غیره ارائه می‌کنند.

سخن پایانی

سخن پایانی و توصیه ما به شما این است که ؛ داشتن یک فروشگاه اینترنتی می تواند حتی با یک طراحی وبسایت ساده انجام بشود ولی اگر می خواهید در این مسیر موفق باشید باید به دنبال راه هایی باشید که بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را در میان رقبا ارتقا دهید و به مقام اول برسید. همانطور که گفته شد، سئو در کنار تعداد زیادی از فاکتور های دیگر می تواند به شما کمک کند: محتوای مناسب، قالب سایتی که مشتری را جذب کند و…

یک گروه بازاریابی توانمند می تواند شما را در رسیدن به این مهم یاری کند و شما می توانید با داشتن هدف گذاری های درست و استراتژی کسب و کار درست، از قدرتمند ترین رقبای فیلد کاری خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *