رویانو

آژانس ارتباطات خلاق

موشن گرافیک در بازاریابی دیجیتال

کاربرد موشن گرافیک در بازاریابی دیجیتال

چرا موشن گرافیک روش مناسبی برای بازاریابی دیجیتال است؟

دلیل استفاده از موشن گرافی در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

جهت سفارش موشن گرافیک کلیک کنید.

از گذشته با حال روش ها و ابزارهای گوناگونی جهت بازاریابی محتوا روی کار آمدند که یکی پس از دیگری جای خود را به شیوه های نوین داده و از خاطره ها محو شدند. موشن گرافیک یکی از بهترین روش های بازاریابی محتوا بوده که استفاده از آن می تواند تاثیر بسزایی در جذب مشتری و ماندگاری نام تجاری شما در ذهن آنها داشته باشد.

با رویانو همراه باشید تا کاربردهای قابل توجه این معجزه گرافیکی در بازاریابی دیجیتال را بررسی نماییم. در صورت نیاز به مشاوره رایگان با متخصصین ما در تماس باشید.

موشن گرافیک چیست و چه نقشی در بازاریابی دیجیتال دارد؟

اگر بخواهیم به زبان ساده این رشته پرطرفدار و پرکاربرد را تعریف کنیم باید بگویم موشن گرافی شامل طرح های گرافیکی نظیر وکتور و تصاویر ساخته شده با نرم افزارهایی مانند فتوشاپ و ایلوستریتور است که به صورت متحرک درآمده تا پیام و محتوا کسل کننده را به زبان ساده تر به مخاطب منتقل نماید. این هنر گرافیکی نخستین بار توسط فردی به نام john withney وارد دنیای مالتی مدیا شد. امروزه ثابت شده است استفاده از موشن گرافیک به منظور استراتژی بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کاری امری ضروری است چرا که توجه مخاطبین را به طور میانگین به مدت 60-90 ثانیه به خود جذب کرده و آن ها را با برند تجاری شما پیوند بزند. شاید برایتان سوال شود که چرا از گرافیک حرکتی در دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود؟

ادامه مطلب
همه چیز در مورد یک طراح موشن گرافیک

موشن گرافیک در بازاریابی دیجیتال

  • تقویت فروش: از دید برخی از افراد درک این موضوع که استفاده از یک گرافیک یک دقیقه ای جهت بازاریابی دیجیتال یا یک ویدیو تبلیغاتی غیر قابل باور است که گرافیک یک دقیقه ای برای بازاریابی دیجیتال یا یک ویدیوی تبلیغاتی می تواند چشم انداز بالقوه خرید یک محصول را تعمین نماید و به عبارت دیگر قرار دادن ویدئو در صفحه فرود یک وب سایت می تواند 80٪ نرخ تبدیل را افزایش دهد و چرا که این ویدیو می تواند برند شما در کمتر از 60 ثانیه به طور موثر به مشتریان به نمایش بگذارد.
  • بهبود سئو سایت: همانطور که می دانید بارها و بارها گفتیم کاربران به وب سایت هایی مراجعه می کنند که در نتایج اولیه جستجو نمایش داده شده اند. برای آن که وب سایتتان جز این نتایج قرار گیرد لازم است آن را برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنید. اما این تمام ماجرا نیست چرا که کاربران اگر بعد از ورود به سایت آن را ترک کنند با بالا رفتن نرخ پرش، گوگل آن را از عرصه رقابت دور می کند. به همین دلیل است که وب سایت هایی که از دیدیوهای چند دقیقه ای در محتوا خود استفاده کرده اند در مقایسه با دیگر وب سایت ها از موقعیت بهتری برخوردار هستند.  بنابراین استفاده از موشن گرافیک با هدف بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا  وارد یک رقابت سالم شده و به مشتریان بالقوه خود برسید، تنها لازم است چشم اندازهای موجود در صفحه را حفظ کرده تا نرخ پرش را کاهش دهید.
  • محتوا سوشیال مدیا عالی: جدا از این بحث که ویدیو شامل چه محتوایی (آرایشی، تریلر رسمی و غیره)  باشد، استفاده از آن ها در شبکه های اجتماعی سبب افزایش تعداد کاربران می گردد زیرا آن ها تعامل بیشتری با محتوای ویدیویی برقرار می نمایند.  بدون شک می توان گفت که فیلم ها بیش از هر محتوای دیگری در اینترنت مورد پسند کاربران قرار می گیرند و نسبت به آنها واکنش نشان داده و به اشتراک می گذارند و تماشا می کنند. بنابراین ، بازاریاب ها می توانند با ارسال یک فیلم با تلاش بسیار کمتری شاهد پخش شدن آنها در شبکه های اجتماعی باشند.
  • قابلیت اشتراک گذاری: یکی دیگر از کاربردهای موشن گرافیک در بازاریابی دیجیتال اینست که این فیلم ها یک رسانه ایده آل برای توزیع داده ها و اطلاعات در بستر وب ، به صورت مختصر و فوری هستند. فقط در عرض یک یا دو دقیقه می توانید به راحتی در مورد یک محصول یا خدماتی که اطلاعات مفیدی را به کاربران انتقال دهید. در واقع فیلم ها سریع ترین و آسان ترین راه برای یادگیری بوده و از درصد ماندگاری بهتری نسبت به فایلهای دیداری ، نوشتاری و تصاویر برخوردار هستند.
  • کمک به یادآوری برند: هنگامی که محتوایی مرتبط با خلاقیت همراه شده و به صورت زنده به نمایش گذاشته می شوند، می تواند هویت برند شما را یادآور شود. روش های نامحدودی برای آن که برند خود در یک ویدیو بگنجانید بدون اینکه به مشکل برخورد کنید.
  • درگیر کردن احساسات: برای اینکه بخواهید بر احساسات کاربران و تاثیر گذاشته و پیامی را در ذهن آن ها حکاکی کنید، استفاده از موشن گرافیک بهترین روش بازاریابی دیجیتال خواهد بود چرا که این کار را بهتر از محتوای متنی انجام می دهد. همچنین ، در مقایسه با پست های وبلاگ یا تصاویر ، شانس شما برای به اشتراک گذاشتن و در نتیجه جذب مخاطب خود ، 10 برابر بیشتر خواهد بود.
ادامه مطلب
تفاوت های موشن گرافی و انیمیشن چیست؟

منبع: blog.shortpixel.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *