ساخت موشن گرافیک شامل چه مراحلی است؟
همانطور که می دانید برای انجام هر پروژه ای به مدیریت صحیح و بکارگیری تیم حرفه نیازاست. اگر قصد دارید یک گرافیک متحرک بسازید، نیازی به دردسر نیست. اما اگر قبلا موشن گرافی نساخته اید، قاعدتا ممکن است کمی خسته شوید.
شاید در مورد مزایای موشن گرافی شنیده باشید اما نمی دانید از کجا باید کار خود را شروع کنید. صداگذاری صحیح، انتخاب موسیقی مناسب و تصمیم گیری درست در مورد زیباشناسی… از کجا باید شروع کنیم؟
با ما همراه باشید تا تمامی مراحل لازم را برای ساخت موشن گرافیک را برایتان شرح دهیم.
در صورت نیاز به مشاوره رایگان و سفارش موشن گرافیک با متخصصین ما در تماس باشید.
شروع کار: درک وظایف و مسئولیت ها
مشکلات بالقوه جدی برای مشتریانی که با روند موشن گرافی آشنایی ندارند وجود دارد. این مشکلات ممکن است منجر به افزایش هزینه ها و یا تاخیر در تحویل پروژه گردد. اما جایی برای نگرانی نیست. برای جلوگیری از این اتفاقات، درک وظایف و مسئولیت های بین مشتری و شرکت تولیدکننده الزامی است. بدون شک آگاهی از انتظارات و وظایف مهمترین مرحله ساخت موشن گرافیک محسوب می شود، بنابراین بیایید آنچه را که باید قبل از شروع موشن گرافی بدانید را با هم مرور کنیم.
موشن گرافی دارای بخش های متحرک زیادی است، بنابراین لازم است قبل از شروع فرایند موشن گرافی انتظارات خود را از پروژه موردنظر به صورت کاملا شفاف مشخص نمایید چرا که اگر از همان ابتدا کار، برنامه و دیدگاه مشخص و صحیحی از آن نداشته باشید رضایت کافی از نتیجه کار نخواهید داشت. برای درک بهتر این موضوع تصور کنید در حال بازسازی منزل خود هستید و قسمت بیشتری از کار پیش رفته است و تنها بخش کوچکی از آن باقی مانده است. ناگهان تصمیم میگیرید جای آشپزخانه را با اتاق خواب عوض نمایید. این کار ضررمالی بسیاری را به همراه خواهد داشت چرا که لازم است سیم کشی و لوله کشی ها به کل تغییر کرده و نقشه بازنگری شود. موشن گرافی نیز به همین شکل می باشد، به همین دلیل است که بر اهمیت مدیریت انتظارات در انجام پروسه موشن گرافی تاکید می کنیم.
موشن گرافیک بی نقص و فوق العاده به طور معمول توسط یک تیم حرفه ای و خلاق ساخته می شود. افرادی که تمام تمرکز و حرفه ی خود را در انجام موشن گرافی بکار گیرند. تیم حرفه ای رویانو به شما در ساخت موشن گرافیک کمک خواهند کرد.
پروژه یونیک و منحصر به فرد، در حالی که بسیاری از آژانس های خلاق و حرفه ای فرایند موشن گرافی خود را دارند ، اما اکثر آنها روند کاری مشابهی را دنبال می کنند. مشتریان ممکن است بودجه های مختلف ، نیازهای خاص ، انتظارات مختلفی در نظر داشته باشند. در نتیجه لازم است پروژه را با توجه به درخواست های مشتریان پیاده سازی نمود.
- بررسی نام تجاری: قبل از شروع به ایجاد هر چیزی ، لازم است در وهله اول برندتان مورد بررسی قرار گیرد. آژانس های خلاق حرفه ای با اختصاص وقت خود برای کشف هدف کسب و کارتان، مشتریان را مورد هدف قرار داده و محصولی تاثیرگذار برای آن ها ارائه می دهند. در واقع این فاکتور نه تنها به ما در آشنایی مشتری های خود کمک می کند بلکه به ما اطلاع می دهد که چه موشنی برای کسب و کار آن ها تولید کنیم.
- نوشتن متن سناریو: اکنون که متوجه شدیم شما به دنبال چه هدفی می گردید ، سناریویی برای انتقال این مفهوم به مشتریانتان چیده می شود. متن این سناریو مانند ریشه های یک درخت موشن گرافی است که تمامی فاکتورهای آن از طراحی گرفته تا صداگذاری و غیره از این سناریو سرچشمه می گیرند در نتیجه اگر بگوییم فیلمنامه موفقیت بقیه پروژه را به دنبال دارد، اغراق نکرده ایم.
اگر دوست دارید درباره ی نوشتن سناریو موشن گرافیک بیشتر بدانید این مقاله را مطالعه کنید
- صداگذاری: انتخاب صدا و موزیک مناسب یکی دیگر از مراحل ساخت موشن گرافیک است. به طور معمول ، ما ابتدا با توجه به اطلاعاتی که از مشتری خود جمع آوری کرده ایم و با بکاگیری استعداد صوتی که فکر می کنیم مناسب باشد کار خود را شروع می کنیم.
- داستان نویسی: حال وقت آن است سناریو موشن گرافی را به صورت تصویری با ریز جزئیات به نمایش گذاشت. ابزارهای زیادی برای طراحی و پیاده سازی موشن گرفی وجود دارد که در مقاله « موشن گرافی چیست» آنها را برایتان ذکر کرده ایم.
- جان بخشی به گرفیک طراحی شده( انیمیشن): روند انیمیشن کاری دشوار و وقت گیر است. گاهی اوقات ، همه چیز روی کاغذ عالی به نظر می رسند اما وقتی از طریق حرکت گرافیکی اجرا می شوند ممکن است با چالش های زیادی روبه رو شویم. اما تمام لذت کار به همین چالش هایی است که هنگام انجام فرایند انیمیشن سازی طراحی گرافیکی رخ می هد.
- طراحی صدا: موسیقی برای ساخت هر محصول موشن گرافی کاملاً حیاتی است زیرا به طور چشمگیری احساسات بیننده تأثیر می گذارد. برای استفاده از معجزه موسیقی می توانید چند رویکرد را در پیش بگیرید:
موسیقی بدون حق امتیاز: رایج ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه استفاده از موسیقی بدون حق امتیاز موجود است و برای هر انیمیشنی قابل استفاده می باشد. صادقانه بگویم این گونه موسیقی ها می تواند هر پروژه ای را ارتقا بخشند.
طراحی موسیقی سفارشی: گزینه دیگری پروژه موشن گرافی شما را از دیگر پروژه ها متمایز می کند استفاده از موسیقی های سفارشی است اما هزینه هنگفتی را به همراه خواهد داشت.
- تحویل نهایی: در این مرحله اصلاحات لازم انجام شده و پروژه برای تحویل آماده خواهد بود. به عنوان مثال شاید رنگ دیگری را برای پروژه خود ترجیح دهید یا لازم باشد برخی از متن ها در آن جابجا شود.
منبع: mightyfinedesign.co
بهترین روش ساخت تیزر تبلیغاتی چیست؟
استفاده از ابزارهایی که زیاد به دانش فنی نیاز نداشته باشد و قیمت به صرفه تر داشته باشد و همینطور با کمترین هزینه و زمان شما را به هدف مورد نظر و با کیفیت خوب به سمت تیزرهای تبلیغاتی هدایت کند.
ساخت موشن گرافیک شامل چه مراحلی است؟
بررسی نام تجاری،نوشتن متن سناریو،صداگذاری،جان بخشی به گرفیک طراحی شده،داستان نویسی،موسیقی بدون حق امتیازو...