امنیت پیج اینستاگرام به کمک روش های اصولی

آموزش افزایش امنیت پیج اینستاگرام

تصویر تیم تحریریه

تیم تحریریه

نظرات و سوالات خود را در با ما در ارتباط بگذارید

برای بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام خود چه باید کرد؟ همانطور که می دانید روز به روز به محبوبیت اینستاگرام افزوده می شود چرا که طبق آخرین آمار بدست آمده، ماهانه 1 میلیارد کاربر در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند. در حالی که این آمار در سال هایی گذشته 500 میلیون کاربر بوده است. با توجه به محبوبیت روزافزون این شبکه اجتماعی لازم است امنیت آن را بالا ببرید تا از پیج خود در برابر هکرها محافظت کرده و اجازه ندهید اطلاعات خصوصیتان افشا شود. در مقاله از رویانو قصد داریم روش هایی را برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام و حفظ حریم خصوصی به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و ادمین پیج اینستاگرام در اصفهان با متخصصین ما در تماس باشید.

روش های افزایش امنیت پیج در اینستاگرام

برای آن که ازبتوانید از پیج اینستاگرام خود محافظت کنید روش های متعددی پیشنهاد شده است که برخی از کاربران از آن ها غافلند و این غفلت زیان های جبران ناپذیری برایشان به دنبال دارد. گاهی ممکن است در اثر فراموشی پسورد و وارد نکردن اطلاعات امنیتی مانند شماره و ایمیل معتبر و همچنین هک شدن صفحه اینستاگرام، دسترسی شما از پیج تان قطع شود. اما جایی برانی نگرانی نیست چرا که با انجام اقدامات زیر می توانید از این اتفاق شوم جلوگیری کنید.

  1. ثبت و تایید ایمیل: اگر می خواهید ایمیلتان را در پیج خود ثبت کنید ابتدا باید ابتدا وارد صفحه پروفایل اینستاگرام خود شوید و edit profile را انتخاب کنید. ایمیل موردنظرتان را در کادر E-mail address وارد کرده و تیک آبی رنگ بالای صفحه را بزنید. اگر این ایمیل برای پیج دیگر انتخاب ثبت شده باشد به شما اخطار داده می شود. درصورت تکراری نبودن ایمیل، اینستاگرام لینکی را برای تایید صاحب آن ایمیل می کند. پس از لمس لینک مربوطه ایمیل در پیج شما ثبت شده و می توانید از طریق آن پسورد پیجتان را تغییر دهید.
  2. ثبت شماره همراه: برای ثبت شماره در پیج خود می توانید همانند مراحل ثبت ایمیل عمل کنید. بعد از ورود به قسمت edit profile در کادر phone number شماره خود را وارد کرده و در نهایت تیک آبی رنگ بالای صفحه را لمس کنید. در این مرحله به صفحه ی دیگری هدایت می شود که باید در آن کد تاییدی که برایتان پیامک شده است را وارد نمایید.
  3. انتخاب پسورد قوی و ایمن:  یکی دیگر از روش های که می تواند در افزایش امنیت پیج اینستاگرام موثر واقع شود انتخاب پسوردی قوی و مناسب است. اگر پسوردتان را به صورت ترکیبی از تاریخ تولد و اسم و یا شماره تلفن خود انتخاب کرده اید، همین حالا برای تغییر آن دست به کار شوید چرا که امنیت پیجتان در معرض خطر است و هکران به کمک ابزارهای خاصی برای یافتن پسورد پیج شما در تلاش اند. با انتخاب پسوری قوی می تواند از وقوع این اتفاق جلوگیری کند. اگر خودتان برای ساخت چنین پسوردی مشکل دارید می تواند به کمک سایت passwordsgenerator.net این کار را انجام دهید.
  4. تایید دو مرحله ای: اگر باز هم افزایش امنیت پیجتان نگران هستید، دو مرحله ای کردن ورود به اینستاگرام چاره کار است چرا که تایید هویت دو مرحله ای (Two-Factor-Authentication) می تواند یک لایه امنیتی مضاعف برای پیجتان ایجاد کرده و از دسترسی هکرها به آن جلوگیری کند چرا در صورت پی بردن به رمز حساب اینستاگرام شما باز هم برای ورود به آن با یک دیوار امنیتی دیگر روبه رو می شوند. برای فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای به تنظیمات وارد بخش security شده و گزینه two-factory authentication را انتخاب کنید. در مرحله توضیحاتی در مورد این قابلیت به شما داده می شود که می توانید با انتخاب کادر آبی رنگ get starat از آن گذر کرده و نحوه  فعال کردن رمز دوم خود از دو روش تایید کردن شماره موبایل و برنامه امنیتی گوگل را انتخاب نمایید. پس از لمس گزینه text massage، اینستاگرام از شما یک شماره موبایل خواست که می توانید آن را مانند روش قبل در قسمت edit profile ثبت کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود. با وارد کردن کد تایید بار دیگر توضیحاتی برایتان به نمایش گذاشته می شود که می توانید از عبور کرده و در صفحه بعدی  5 کد شش رقمی خود را مشاهد کنید.

نکات مهم افزایش امنیت پیج اینستاگرام

نکات مهم برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام

  • از پسورد یکسان برای مدیریت تمامی حساب های خود استفاده نکنید.
  • اگر پسوردتان را با رمز ایمیلی که در قسمت edit profile ثبت شده یکسان است سریعا آن را تغییر دهید.
  • اگر قصد دارید از طریق سیستم های دیگر به حساب کاری خود وارد شوید، حتما بعد از اتمام فعالیت خود از پیج گزینه log out را انتخاب کنید.
  • در صورت امکان از برنامه ها  مکمل اینستاگرام و یا سایت هایی که اطلاعات پیج شما را میخواهند  استفاده نکنید.
  • در صورت هک شدن پیجتان آرامش خود را حفظ کرده و از طریق ایمیل خود اقدام به بازگردانی آن کنید و مشکل خود را با پشتیبان اینستاگرام در میان بگذارید.

توضیحات مرتبط:

نکات مدیریت پیج اینستاگرام 2021

برای فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای به تنظیمات وارد بخش security شده و گزینه two-factory authentication را انتخاب کنید. در مرحله توضیحاتی در مورد این قابلیت به شما داده می شود که می توانید با انتخاب کادر آبی رنگ get starat از آن گذر کرده و نحوه  فعال کردن رمز دوم خود از دو روش تایید کردن شماره موبایل و برنامه امنیتی گوگل را انتخاب نمایید. پس از لمس گزینه text massage، اینستاگرام از شما یک شماره موبایل خواست که می توانید آن را مانند روش قبل در قسمت edit profile ثبت کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود. با وارد کردن کد تایید بار دیگر توضیحاتی برایتان به نمایش گذاشته می شود که می توانید از عبور کرده و در صفحه بعدی  5 کد شش رقمی خود را مشاهد کنید.

اشتراک گذاری : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *