صفحه فرود (landing page) چیست؟
هر یک از صفحات با اهداف بخصوصی ایجاد شده اند. صفحات لندینگ یکی از صفحات سایت است که به منظور تشویق کاربران برای انجام خرید و به عبارت دیگر با اهداف تبلیغاتی و بازاریابی طراحی شده است. اهداف طراحی صفحه فرود را می توان به صورت زیر خلاصه نمود:
- جذب یا جلب توجه مخاطبان
- برقراری ارتباط با مخاطبان (Click-through)
- افزایش فروش
اهمیت لندینگ پیج
همانطور که می دانید وب سایتی که برای کسب و کار خود راه اندازی می کنید می تواند برندتان را در ذهن کاربران حکاکی کند و تصویر درستی از تمامی تعهدات و برنامه های موردنظرتان را برای آن ها ایجاد نماید. هنگامی که کاربر سایت شما به منظور را رسیدن به اهداف خود انتخاب کرده وارد آن می شود، اگرمحتوای سایتتان در حد و اندازههای تجسمات ذهنی او نباشد و مستقیما به محصول مورد نظرش هدایت نکرده و او را تشویق به خرید نکند ، سریعا آن را ترک کرده و دیگر به کسب و کار شما اطمینان نخواهد کرد.
چک لیست لازم برای طراحی لندینگ پیج
- تعیین هدف: قبل از هر اقدامی لازم است هدف خود را از طراحی این صفحه تعیین کنید تا بتوانید تمام جزئیات ضروری برای رسیدن به آن را در این صفحه پیاده سازی کنید. این هدف می تواند شامل ایجاد لید ، شناسههای ایمیل در ازای دریافت کتاب الکترونیکی یا معرفی برند شما به دیگران باشد.
- استفاده از فضای سفید به منظور تمیز نگه داشتن چیدمان: از دید فنی ، فضای سفید به فضای خالی بین یا اطراف عناصر مختلف طراحی در یک لندینگ پیج اطلاق می شود. در واقع فضای سفید یکی از فاکتورهای مهم در طراحی لندینگ پیج محسوب می شود و استفاده درست از آن می تواند منجر به کاهش آشفتگی و بهبود خوانایی و در نتیجه بهبود تجربه کاربری می شود و در نهایت نرخ تبدیل را افزایش دهد.
- طراحی لندینگ پیج ریسپانسیو: همه ما خوب می دانیم که طراحی واکنش گرایی صفحات سایت نقش بسزایی در بهبود سئو سایت ایفا می کند. در نتیجه هنگام طراحی صفحه فرود نیز باید توجه کنید که این صفحه برای تمام کاربران فارغ از دستگاهی که با آن به سایت مراجعه کرده است به درستی نماش داده شود. با رعایت این فاکتور علاوه بر افزایش تجربه کاربر تلفن همراه می توانید رتبه بالایی در صفحه نتایج جستجو کسب نمایید.
- طراحی Call To Action: یکی از مهم ترین فاکتورهای لندینگ پیج استفاده از متن یا تصویری به منظور Call To Action و به عبارت دیگر دعوت به عمل و تشویق کاربر برای انجام خرید است.
- نوشتن عنوانی جذاب: با توجه به اینکه یک عنوان مناسب و جذاب می تواند در جذب و جلب توجه کاربر موثر واقع شود، هنگام انتخاب عنوان باید به مواردی همچون سادگی و منحصر به فرد بودن آن دقت نمایید تا کاربران پس از مشاهده عنوان برای انتخاب آن ترغیب شوند.
- استفاده از لوگو و لینک دهی به صفحه اصلی: از آنجایی که لوگو می تواند نمایانگر هویت یک برند باشد، استفاده از آن در لندینگ پیج به کاربران کمک می کند تا یک صفحه فرود اصلی از یک صفحه فرود جعلی تشخیص دهند. همچنین اگر کاربران از طریق رسانههای اجتماعی یا سایر سایتهای ارجاع در صفحه وب، به سایت شما مراجعه کنند، با دیدن لوگوی برندتان اعتماد آن ها به شما بیشتر و بیشتر خواهد شد.
- استفاده از تصاویر جذاب: برای آن که مشتریان برای انجام خرید محصولات ترغیب شوند لازم است از تصاویر مرتبط و جذاب استفاده نمایید. برای هویت بخشیدن به صفحه فرود سایت خود از تصاویر واقعی تیم یا محصول و خدمات خود استفاده کنید تا علاوه بر ارتباط موثر با کاربران اعتماد آن را نیز جلب نمایید.
تفاوت لندینگ پیج با صفحه اصلی سایت در چیست؟
اهداف landig page چیست؟
جذب یا جلب توجه مخاطبان
برقراری ارتباط با مخاطبان (Click-through)
افزایش فروش
چه مواردی را برای طراحی صفحات فرود باید در نظر گرفت؟
تعیین هدف،طراحی لندینگ پیج ریسپانسیو،طراحی Call To Action، و داشتن عنوانی جذاب و.....
صفحه فرود (landing page) چیست؟
فحات لندینگ یکی از صفحات سایت است که به منظور تشویق کاربران برای انجام خرید و به عبارت دیگر با اهداف تبلیغاتی و بازاریابی طراحی شده است.