سئو کردن محصول در وردپرس چگونه است؟ برای سئو کردن محصول در وردپرس چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم؟ سئو سایتهای فروشگاهی بسیار با اهمیت است و باعث افزایش بازدید از سایت و فروش بیشتر میشود. اگر شما هم به دنبال مشتریان بیشتر و افزایش سود هستید، بایستی سایت خود را بهنیه کرده و روشهای سئوکردن محصول در وردپرس را یاد بگیرید. امروز در رویانو قصد داریم تا روش های سئو کردن محصول در وردپرس را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.
نحوه سئو کردن محصولات در وردپرس:
اضافه کردن توضیحات محصول
توضیحات محصول معمولا طولانی نیستند و بایستی کوتاه و در عین حال کامل باشند. به طوری که مشتری یا مخاطب شما با یک نگاه کوتاه ظرف مدت زمان کم به راحتی متوجه ویژگیهای محصول شما شود.
جدا از کوتاه نویسی و محتوای محصول شما بایستی سئو شده نیز باشد. موتورهای جستجو مانند گوگل بایستی به راحتی متوجه موضوع صفحات شما بشوند. این وسئله به رنکینگ شما در گوگل نیز بسیار کمک میکند. گاه برخی از افراد از توضیحات آماده برای محصولات خود در سایت استفاده میکنند. ما اصلا این مسئله را تایید نمیکنیم، چرا که توضیحات آماده در مواقع بسیاری سئو شده نیستند و یا حتی ممکن است تکراری باشند.
بهینه سازی عناوین صفحات
ما برای هر یک صفحات در سایت، دارای دو عنوان هستیم، عنوان سئو و عنوان صفحه. در بسیاری از موارد هر دوی این عنوانها یکسان هستند و تغییری نمیکنند. عنوانها بایستی جذاب نوشته شوند تا زمانی که کاربران در گوگل سرچ میکنند، سایت شما را انتخاب نمایند. کلمه کلیدی صفحهی شما بایستی حتما در عنوان سئو شما وجود داشته باشد.
هنگام نوشتن عنوان بایستی بیشتر نیاز آنها را مدنظر قرار داده و به جای آنها فکر کنید. کاربران ممکن است چه عبارت یا تایتلی را در گوگل سرچ کنند. گوگل همیشه اعلام کرده است که کاربران آن همیشه در اولویت قرار دارند و او به سایتی امتیاز میدهد که کاربران زمان زیادی را در آن سپری کرده و راضی باشند.
از نوشتن محتواهای بی سروته پرهیز کنید. این نوع از محتوا حوصله کاربر را سر میبرد و باعث میشود تا او سایت شما را ترک کند. ترک کردن سایت مصادف با خرید نکردن از شما و افزایش نرخ پرش است.
منو سایت را بهینه سازی کنید
گام بعدی که برای سئو کردن محصول در وردپرس بایستی بردارید، بهینه سازی منو سایت است. منو سایت بایستی راحت، خلوت و کاربردی باشد. اگر منوی شما به خوبی تنظیم و بهینه شده باشد، کاربر با یک نگاه ساده و مختصر میتواند محصول خود را به راحتی پیدا کرده و خرید کند. این مسئله میزان رضایت کاربر از سایت را بالا میبرد و باعث میشود تا او برای خریدهای آینده نیز رغبت پیدا کند. به طور کلی، فراهم آوردن رضایت مشتری به صورت همه جانبه، حضور و خرید مجدد او از وبسایت را تضمین میکند.
Breadcrums را فعال کنید
پیوندهای Breadcrums بسیار کاربردی هستند. این پیوندها در بالای صفحات محصول ظاهر میشوند و به کاربران کمک میکنند تا به راحتی به دسته قبلی یا صفحات فرود برگردند. Breadcrums ها با کاربران نشان میدهند که از کجا وارد سایت شما و در کدام قسمت قرار گرفتهاند. یکی دیگر از خاصیتهای Breadcrums تعیین نحوه ساختار سایت و رتبه بندی در نتایج گوگل نیز هست.
URLهای خود را کوتاه و توصیفی کنید
URLها در سایت و در نگاه مشتری خیلی تاثیرگذار هستند و کوتاه بودن و مرتبط بودن آنها با موضوع صفحه بسیار حیاتی است. برای اینکه URL های شما به طور یکسان در دسترس بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو قرار بگیرد، هنگام نصب وردپرس مجوز دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت وردپرس را فعال کنید. در قسمت تنظیمات، به قسمت پیوندهای یکتا مراجعه کرده و یک ساختار URL انتخاب کنید.
توضیحات متا را هدفمند بنویسید
توضیحات متا بسیار بااهمیت است و شما با استفاده از افزونه یواست میتوانید به راحتی آن را ویرایش کنید. توضیحات متا بایستی به گونه ای باشد که کاربر با خواندن آن به کلیک کردن بر روی سایت شما راغب شود. سعی کنید که متا دسکریپشن خود را جذاب بنویسید. نام محصول و یا چیزهای مهمی که در مورد آن وجود دارد را در این قسمت اضافه کنید. تعداد کاراکترهای مورد استفاده در این بخش چیزی حدود 155 است.
یافتهها حاکی از این است که گوگل در برخی از موارد برای نشان دادن نتایج جستجو به کاربر از قسمت توضیحات متا استفاده میکند. بناربراین هر یک از صفحات شما بایستی توضیحات متای منحصر به فرد خود را داشته باشد.
تگ آلت تصاویر محصولات خود را وارد کنید
اضافه کردن تگ آلت یکی از مهمترین کارهایی است که بایستی برای سئو کردن محصول در وردپرس انجام دهید. تگ آلت به گوگل معرفی میکند که تصاویر شما مربوط به چیست. شما بایستی از کلمات کلیدی مرتبط برای اضافه کردن تگ آلت استفاده کنید. نام محصول به همراه برخی کلمات و عبارت های قابل لمس میتواند ترکیب مناسبی برای تگ آلت باشد. به عنوان مثال، اگر محصول شما شامپو ضد ریزش است، میتوانید عبارت “بهترین شامپو ضد ریزش” را برای تگ آلت جایگذاری نمایید.
محتوای تکراری روی سایت خود بارگذاری نکنید
متاسفانه بسیاری سایتها از محتوای تکراری برای صفحات خود استفاده میکنند که این مسئله از دید گوگل اصلا خوب نیست. شما برای اینکه بتوانید از دید گوگل امتیاز خوبی را بدست بیاورید بایستی محتوای منحصر به فرد برای هر یک از صفحات خود ایجاد کنید.
برای اینکه بتوانید رنکینگ خوبی در گوگل داشته باشید از کپی کردن محتوای سایتهای مشابه و محتوای تکراری در صفحات اجتناب کنید. اگر صاحب چندین وبسایت هستید، هرگز از محتوای مشابه بر روی سایتهای خود استفاده نکنید.
اگر صفحات متفاوت با محتوای یکسان دارید، صفحهای که بیشترین لینک سازی داخلی را دارد نگه داشته و محتوای صفحه دیگر را تغییر دهید. با لینک سازی داخلی اصولی و حساب شده سایر صفحات را به صفحه اصلی محصول خود هدایت کرده و از این طریق رتبه و جایگاه خوبی در گوگل کسب کنید.
از افزونههای سئو برای بهینه سازی محصولات استفاده کنید
افزونههای زیادی میتوانند برای سئو کردن محصول در وردپرس استفاده میشوند. برخی از این افزونهها عبارتاند از:
افزونه یواست:
یکی از بهترین افزونههای داخل مخزن وردپرس بدون شک افزونه Yoast است. این افزونه در دو نسخه رایگان و پرمیوم موجود است که شما میتوانید با نصب آن به راحتی از امکانات آن استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با افزونه یواست می توانید مقاله سئوکردن مقاله در وردپرس را مطالعه کنید.
شما با وارد کردن کلمه کلیدی کانونی خود در افزونه یواست میتوانید صفحه محصول خود را به خوبی سئو کنید. با سئو اصولی صفحات، می توانید در گوگل رنکینگ خوبی را به دست بیاورید و ترافیک بیشتری جذب کنید. جذب ترافیک بیشتر برای سایت های فروشگاهی مساوی با فروش بیشتر است.
افزونه جستجوگر پیوندهای شکسته:
افزونه Broken Link Checker به شما کمک میکند تا لینکهای شکسته سایتتان را پیدا کنید و دیگر با صفحات 404 مواجه نشوید. صفحات 404 باعث میشوند تا کاربر سایت را ترک کند در نتیجه بانس ریت سایت شما بالا میرود و از دید گوگل این مسئله یک امتیاز منفی محسوب میشود. گوگل صفحاتی را دوست دارد که کاربران دوست داشته باشند.
افزونه MonsterInsights:
افزونه MonsterInsights یکی از افزونههای مهم وردپرس است که قدرت Google Analytics را به شما میدهد. شما میتوانید نحوه رفتار کاربر در سایتتان را با استفاده از این افزونه بررسی کنید و ایرادات احتمالی و یا نقاط قوت را پیدا کنید.
با رفع موانع و ایرادات موجود، امکان کنترل کاربران بالا میرود و حجم ترافیک وروردی را میتوانید بهتر و بیشتر مدیریت کنید. با انجام این کار میزان درآمد شما از کاربران به بالاترین میزان خود میرسد.
- از قالبها و تمهای بهینه شده استفاده کنید
برخی از قالبهای وردپرس گزینههای مناسبی برای سئوکردن محصول در وردپرس هستند. بهترین قالبهای وردپرسی عبارتاند از:
قالب Academypro_demo:
قالب Academypro_demo یک قالب آماده با تم تجارت الکترونیک است که با ووکامرس سازگاری بسیار خوبی دارد. امکان تنظیم آسان، ابزارکهای سفارشی و گزینههای دیگر نیز وجود دارد.
قالب Creative_Shopkeeper_Demo:
این قالب یک قالب فوق العاده وردپرسی است که قابلیت تنظیم دارد. قالب Creative_Shopkeeper_Demo دارای 7 پوسته، 3 چیدمان و چند سبک هدر است و امکانات زیر را ارائه میدهد:
- لیستهای کشویی
- افزونه چت آنلاین
- بخش نمونه کارها
- توضیحات
- نوارهای جانبی
- ابزارکهای سفارشی
- ادغام رسانههای اجتماعی
مطالب مرتبط:
معرفی بهترین ابزارهای تحقیقات کلمات کلیدی
چه افزونه های سئویی برای بهینه سازی محصولات مناسب است؟
افزونه Yoast
افزونه Broken Link Checker
افزونه MonsterInsights
بهترین قالبهای وردپرسی مناسب برای سئو کردن محصول کدام هستند؟
قالب Academypro_demo و قالب Creative_Shopkeeper_Demo