هزینه موشن گرافی

نحوه محاسبه هزینه موشن گرافی

هزینه موشن گرافی چگونه محاسبه می شود؟ برای تعیین هزینه موشن گرافیک به چه نکاتی باید توجه نمود؟ علت تفاوت تعرفه ساخت موشن گرافیک در شرکت های مختلف در چیست؟ همانطور که بارها و بارها در مورد موشن گرافی گفته ایم، این هنر گرافیکی به دلیل انتقال موثر و سریع پیام به ببیندگان توجه بسیاری از بازاریابان را به خود جلب نموده است. به عبارت دیگر امروزه استفاده از موشن گرافیک به یکی از روش های تبلیغاتی بصری مبدل شده است. اگر شما نیز قصد دارید از این روش برای جذب مشتری و افزایش میزان ابتدا باید هزینه آن را برآورد کنید و سپس برای ساخت آن اقدام نمایید. با رویانو همراه تا موارد موثر در تعرفه موشن گرافیک را برایتان شرح دهیم.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت موشن گرافی با متخصصین ما در تماس باشید.

دریافت مشاوره رایگان رویانو

موشن گرافیک و lمراحل ساخت آن

موشن گرافیک یکی از روش های ساخت ویدیو است که برای تولید آن از تکنیک محرک سازی استفاده می شود. این هنر تلفیقی از فیلم سازی و طراحی بوده و جهت انتقال پیام مورد استفاده قرار می گیرد. سادگی، طیف های رنگی استفاده شده ، و در عین حال جذابیت بصری این نوع محتوا سبب شده است محبوبیت ویژه ای بین مخاطبان پیدا کند و اشتراک گذاری موشن در رسانه های اجتماعی با سرعت و تعداد بیشتری انجام گیرد. موشن گرافی انواع گوناگونی دارد که هزینه هریک با دیگری متفاوت است. شاید برایتان سوال شود که برای ساخت موشن گرافی چه مراحلی را باید طی نمود؟

  1. ایده اساسی (concept-briefing):  قبل از هر اقدامی لازم است اهداف خود را با پرسش سوالات نظیر ویدئو در مورد چه چیزی است؟ پیام اصلی که می خواهید بینندگان متوجه آن شوند و نکات تکمیلی آن چیست؟ مشخص کنید.
  2. انتخاب استایل بصری(visual style): در این مرحله باید یک استایل تصویری برای موشن گرافی تعیین نمایید. به عنوان مثال آیا می خواهید طراحی گرافیکی به صورت کارتونی باشد یا واقع گرایانه؟ دو بعدی باشد یا به صورت سه بعدی؟ از چه طیف رنگی در آن استفاده می کنید؟
  3. نوشتن سناریو موشن گرافیک: پس از آن که قالب کلی موشن گرافی مشخص گردید وقت آن است که روایت کلی داستان شروع کنید و بر اساس آن صداگذاری، جلوه های صوتی، عناصر گرافیکی و حرکت آن ها تنظیم نمایید. پس در وهله اول نکات اصلی را مشخص کرده و سپس چیزهایی که می خواهید گوینده و کاراکترها بگویند(چه به صورت صدای روی متن چه به صورت متن روی صفحه) را بنویسید. حداقل زمان ایده آل ویدیو موشن گرافی 30 ثانیه و حداکثر زمان آن نیز 90 ثانیه برای انتقال پیام توصیه شده است.
  4. استوری بورد(storyboard): در این مرحله مشخص خواهد شد که در هر ثانیه چه چیزی نمایش داده شود و هر کدام از کاراکترها چه عکس العمل هایی داشته باشند.
  5. طراحی گرافیکی/تصویرسازی: حال که استوری بورد و سناریو کاملا مشخص شده است به سراغ طراحی المان هایی که باید نمایش داده شوند می رویم. این طراحی به کمک نرم افزارهای گرافیکی مانند illustrator انجام می گیرد و پس از آن طرح به صورت لایه باز به موشن گرافیست تحویل داده می شود.
ادامه مطلب
5 منبع برای ساخت تصاویر گرافیکی در سال 2019

هزینه موشن گرافی

تعیین هزینه تولید موشن گرافی

اگر قصد دارید یک ویدیو موشن گرافی با کیفیت بسازید ابتدا باید از تعرفه آن آگاه شوید و سپس نسبت به ساخت آن اقدام نمایید. مواردی گوناگونی در تعیین هزینه موشن گرافی نقش دارند که در ادامه آن را ذکر کرده ایم:

  • نگارش سناریو و یا داستانی خلاق متناسب با حوزه فعالیت شما
  • استفاده ازبک گراند یا زمینه ای زیبا و خلاقانه (قالب موشن گرافی)
  • استفاده از کاراکتر یا وکتورهای زیبا و جذاب
  • انتخاب موزیک مناسب برای موشن گرافی
  • انجام صداگذاری توسط گوینده خانم یا آقا
  • نمایش لوگو و اطلاعات شرکت شما
  • تحویل موشن گرافی در ابعاد مختلف
  • امکان توسعه موشن گرافیک در آینده
  • امکان سریال سازی در آینده
  • زمان کلی مورد نیاز برای ساخت محصول نهایی

مهم ترین عاملی که می تواند در تعیین هزینه موشن گرافی موثر باشد نوع  پروژه و اهداف کارفرما و زمان ساخت یک موشن گرافیک است. به عنوان مثال ممکن است حوزه فعالیت شما و سبک موشن گرافی به گونه ای باشد که برای صداگذاری آن به گوینده احتیاج داشته باشید. بنابراین هزینه ساخت موشن گرافیک با توجه به مواردی همچون داشتن گوینده، دوبعدی یا سه بعدی بودن ویدیو، زمان مورد نیاز برای ساخت و نوع سناریو تعیین می شود. فراموش نکنید که قیمت این گونه پروژه های به صورت ثانیه‌ای بعد از برگزاری جلسه‌ای که بین کارفرما و مجری طرح انجام می گیرد مشخص شده و به اطلاع مشتری رسانده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *