موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک چیست

تصویر تیم تحریریه

تیم تحریریه

نظرات و سوالات خود را در با ما در ارتباط بگذارید

موشن گرافیک چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

موشن گرافی به کمک چه نرم افزارهایی انجام می گیرد؟

در صورت نیاز به مشاوره رایگان در خصوص سفارش موشن گرافیک با متخصصین ما در تماس باشید. 

به برخی از فیلم های مورد علاقه خود فکر کنید. چه چیزی را در مورد آنها دوست داشته اید؟ اگر شما هم مانند ما هستید، حتما می دانید این تنها یک چیز ساده نیست. هر قسمت از ویدئو ، از داستان گرفته تا بخش گرافیک آن ، کاملاً در کنار هم قرار گرفته اند و به یک هدف خاص برسند. به عنوان مثال بسیاری از کسب و کارها برای تاگیرگذاری و جذب مخاطبین بیشتر از موشن گرافی استفاده می کنند. با رویانو همراه باشید تا شما را با این معجزه گرافیکی و نرم افزارهای آن  آشنا کنیم. 

موشن گرافی و تفاوت آن با انیمیشن

موشن گرافی نوعی انیمیشن است که در آن طرح های گرافیکی و فیلم های دیجیتالی به همراه صدا و یا به بدون صدا برای ساختن فیلمی دیجیتالی با هم ترکیب می شوند تا پیام را به روش موثرتری به ببیندگان منتقل شود. لازم به ذکر است که این روش با انیمیشن متفاوت بوده و برخلاف آن اغلب نمایانگر اشکال متحرک ، آرم ها و سایر متون است ومعمولاً برای ایجاد تبلیغات ، عنوان فیلم ، اشتراک اطلاعات و غیره استفاده می شود.

مزایای استفاده از موشن گرافیک در چیست؟

  1. هزینه و زمان موثر: در مقایسه با سایر انیمیشن ها و فیلم ها ، ایجاد موشن گرافیک ارزان تر و آسان تر است. از پیچیدگی کمتری برخوردار است و به راحتی در مدت زمان کوتاهی ساخته می شود.
  2. جذابیت: اگر قصد دارید تبلیغات خود را در قالب ویدیو به سمع و نظر مشتریان موردنظرتان برسانید، موشن گرافی بهترین گزینه خواهد بود چرا که تبلیغات یا ویدیوهای ساخته شده از طریق موشن گرافیک از تبلیغات ساده ومتداول جذاب ترهستند و تاثیرگذاری بیشتری دارند.
  3. اشتراک گذاری آسان: از آنجا که این رسانه الکترونیکی است ، می توان آن را به راحتی از طریق رسانه های اجتماعی یا سایر روش های آنلاین به اشتراک گذاشت.
  4. استایل زیبا: در میان سبک های ویدئویی بازاریابی ، موشن گرافیک از ظریف ترین ، متفاوت ترین و جذاب ترین سبک ها برخوردار است.

موشن گرافیک چیست

انواع موشن گرافیک

  • فیلم های توضیح دهنده (Explainer videos): ویدئوهای توضیح دهنده شامل محتوای ویدیویی کوتاه و قابل هضم هستند که نحوه کار محصول شما را به بینندگان شرح می دهد و جز رایج ترین انواع موشن گرافیک است. تصور کنید به تازگی از فروشگاهی ماکروفرخریداری کرده اید. برای استفاده از آن لازم است به دفترچه راهنما مراجعه کنید. این نوع موشن گرافی نیز به همین صورت است که علاوه بر راهنمایی و معرفی محصول فرصت بیشتری برای برقراری ارتباط با مشتریان محسوب می شود.
  • لوگو موشن: اگر قصد دارید نام و لوگوی تجاری خود در ذهن مشتریان حکاکی کنید، یک طراحی گرافیکی محرک چاره کار است. با استفاده از لوگوی خود ، این فرصت را دارید که با ساخت آن برای ایجاد یک انیمیشن چشم نواز بازی کنید و در ذهن مشتریان ماندگار شوید. به یاد داشته باشید ، انواع گرافیک های محرک فقط تصاویر ساکن هستند که برای ایجاد حرکت دستکاری می شوند. به عنوان مثال ، اگر لوگوی شما شامل اشکال دایره ای باشد ، می توانید قبل از اینکه حروف به دور هم جمع شوند ، آنها را بچرخانید تا تصویر به پایان برسد.
  • اینفوگرافیک ها: برای تأکید بر اطلاعات مهم ، می توانید نمودارها و عناصر اینفوگرافیک را متحرک کنید. ایجاد انیمیشن برای اینفوگرافیک های تعاملی می تواند کلیدی برای یک تجربه جذاب باشد.
  • استاپ موشن: Stop-motion یک تکنیک ویدیویی است که در آن با گرفتن عکس های منحصر به فرد  از سوژه ها و سپس ردیف کردن آنها در کنار هم حرکتی ایجاد می شود.

نرم افزار موشن گرافیک

موشن گرافی گرافی نیز همانند تخصص های دیگر به یک سری ابزارهای بخصوصی احتیاج دارد. شاید برایتان سوال شود انجام موشن گرافیک به کمک چه ابزارهای انجام پذیر است و نرم افزار رایج آن چیست؟ در ادامه برخی از معروف ترین و رایج ترین نرم افزارهای مورد استفاده برای ایجاد موشن گرافیک را ذکر نموده ایم.

  • Adobe PhotoShop: همه ما فتوشاپ را به عنوان یک ابزار ایدیت عکس می شناسیم اما باید گفت این نرم افزار محبوب قابلیت ایجاد حرکت در سبک های مختلف را دارد. افراد حرفه ای این نرم افزار را برای عملی ساختن کارهای آسان و پیچیده خود انتخاب می کنند.
  • After Effects: افتر افکت برنامه شماره یک یا گل سرسبد موجود برای این کار می باشد چرا که دارای ویژگی ها و ابزارهایی برای ساخت گرافیک و انیمیشن است.
  • Adobe Illustrator: یکی دیگراز نرم افزارهای معروف حرکت گرافیکی از شرکت مشهور Adobe است که به ایجاد انیمیشن های سه بعدی ، گرافیک و غیره استفاده می شود.
  • Cinema 4D: این یک نرم افزار سه بعدی سازی ، رندر و انیمیشن است که می تواند برای ایجاد موشن گرافیک مورد استفاده قرار گیرد. Cinema 4D یک بستر استاندارد پیشرفته برای طراحان موشن است.

موشن گرافیک چیست

کاربرد موشن گرافی

 

  1. اشتراک گذاری اطلاعات: اگر می خواهید پیام یا اطلاعاتی را به مخاطبان خود منتقل کنید ، این امر به شما کمک می کند تا به روشی آسان و موثر این کار را عملی سازید. در واقع با تبدیل ایده های خود به تصاویر محرک  با صدا و یا بی صدا محتوا و پیغام را برای مخاطب قابل فهم نمایید.
  2. عنوان فیلم و سایر عناوین ویدئویی: یکی از متداول ترین کاربردهای گرافیک ساخت عناوین ویدئویی است. قبل از آن که ویدیو شما شروع شود عنوان آن را به کمک موشن گرافی نمایش دهید تا بتوانید توجه مخاطبین را به خود جذب کنید.
  3. لوگو گرافیک: همانطور که گفتیم به کمک این شیوه فوق العاده می توانید لوگو وب سایت یا شرکت خود را به صورت جذاب تری به مخاطبین معرفی کنید و در ذهن آن ها ماندگار شوید.
  4. پست رسانه های اجتماعی: از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد به دنبال سرگرمی و آگاهی از اخبار و گشت و گذار در اینترنت هستند در نتیجه روزانه وقت خود را به شبکه های اجتماعی اخصاص می دهند. با افزودن موشن گرافیک در محتوا خود در فضای مجازی به جذب افراد بیشتر کمک می کند.
  5. دیجیتال مارکتینگ: بازاریابی دیجیتال یک حوزه وسیع کسب و کار است که شامل بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، بازاریابی از طریق ایمیل و بازاریابی در موتورهای جستجو و … است. در تمام این تکنیک های بازاریابی آنلاین از موشن گرافیک بعنوان اهداف تبلیغاتی و سایر اهداف خود استفاده می کنند.

موشن گرافیک سه بعدی

شاید در مسیر موشن گرافی با عبارت موشن گرافیک سه بعدی برخورد کرده اید و با خود بپرسید منظور از آن چیست و چگونه انجام می شود؟ موشن گرافیک‌های سه‌بعدی روشی عالی برای روح بخشیدن به ویدئوها و تشویق خریدار در مشارکت در برند و محصول بوده و یکی از روش‌های نوین تولید ویدئوهای تصویری محسوب می شود.

اگر دوست دارید خلاصه ای درباره ی مراحل ساخت موشن گرافیک بدانید اینجا کلیک کنید.

منبع: educba.com

فیلم های توضیح دهنده،لوگو موشن، اینفو گرافیک و استاپ موشن

اشتراک گذاری : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *