برای نوشتن سناریو موشن گرافیک چه مراحلی را باید طی کرد؟
چگونه می توان یک موشن گرافی موفق ساخت؟
درصورت نیاز به مشاوره رایگان و سفارش موشن گرافیک با متخصصین ما در تماس باشید.
همانطور که در مقالات گفتیم موشن گرافی یک طراحی گرافیکی محرک است که می تواند برای بازاریابی دیجیتال مفید واقع شود. نوشتن یک سناریو مناسب و قدرتمند اساس ساخت یک موشن گرافی موفق است.
در واقع همه ما خوب میدانیم که یک موشن گرافیک خوب ترکیبی از صدا و تصویری مناسب برای روایت یک داستان جذاب است، اما با این وجود بسیاری از نویسندگان سناریو فراموش می کنند که برای این رسانه خاص می نویسند. لازم است که سناریو و طراحی کاملا به هم وابسته هستند چرا که بدون نوشتن سناریو نمی توان طراحی را آغاز نمود. با رویانو همراه باشید تا تمام مراحلی که باید برای نوشتن طی نمایید را برایتان توضیح دهیم.
آماده سازی سناریو موشن گرافی
قبل از نوشتن سناریو موردنظر خود، لازم است سوالات صحیحی از خود بپرسید تا مشخصات فیلم را مشخص کنید. به عبارت دیگر قبل از هر اقدامی باید فاکتورهایی مانند مدت زمان، هدف و پیام مدنظرتان را مشخص کرده تا بتوانید نوشتن سناریو را شروع کنید.
1- مدت زمان ویدیو: این فاکتور می تواند تعیین کننده تمام جزئیات پروژه شما باشد. در واقع محتوای تولید شده باید با مدت زمان مورد نیاز مطابقت داشته باشد. ویدئویی با اطلاعات کم، کسل کننده و خالی به نظر می رسد. از طرفی نیز ویدیوهایی با اطلاعات زیاد جذاب نخواهد بود و حوصله کاربر را سر می برد. البته ناگفته نماند که مدت زمان ویدیو به هدفتان نیز بستگی دارد. به عنوان مثال اگر قصد دارید از آن برای تبلیغات محصولاتتان استفاده کنید بهتر است این ویدیو جذاب و کوتاه باشد. در آخر نیز می توانید بسته به رسانه ای که قصد دارید موشن گرافی را در آن منتشر کنید، دقیقه یا ثانیه های فیلم موردنظرتان را تعریف کنید.
2- لحن صدای ویدیو: همانطور که گفتیم یکی دیگر از فاکتورهایی که باید برای نوشتن سناریو موشن گرافی آماده باشد لحن مورد استفاده برای رساندن هدف به مخاطبین است. به عنوان مثال برای ویدیوهای آموزشی از لحن رسمی به منظور انتقال واژگان استفاده نمایید. لحن ویدئو با استفاده از روش گرافیکی، ریتم، جلوه های صوتی تعیین می گردد.
3- جزئیات ویدیو: حال که مدت زمان و لحن مورد نظرتان را مشخص نمودید، وقت آن است که اطلاعاتی را که می خواهید ارائه دهید را انتخاب کنید. بروشورها ، ارائه های شرکت یا حتی وب سایت شما ابزاری هستند که می توانید برای جمع آوری اطلاعاتی که می خواهید در کانون توجه قرار دهید ، استفاده کنید.
نوشتن سناریو موشن گرافیک
اکنون که از طول ، لحن و اطلاعات فیلم خود مطلع شدید، بیایید به اصل موضوع بپردازیم. ساختاری که برای ارائه اطلاعات در ویدیوی خود انتخاب می کنید به مخاطبان هدفتان بستگی دارد.
انتخاب ساختار ویدیو
- فیلم توضیحی: پیام خود را با استفاده از عناصر مختلف به طور مفصل توضیح دهید.
- فیلم تبلیغاتی: مقدمه، مسئله، راه حل و دعوت به عمل این فاکتور را در فیلم های تبلیغاتی خود اعمال نمایید. به عبارت دیگر ابتدا یک مسئله مصور در رابطه با شغل خود ارائه دهید، سپس نشان دهید که راه حل شما این مشکل را حل خواهد کرد و در نهایت دلیل انتخاب شما را برای کاربران روشن نمایید.
متن هایی که تصاویر را کامل می کنند بنویسید تا تمام اطلاعاتی را که قبلاً انتخاب شده اند ، با در نظر گرفتن مدت زمان لازم ارائه دهید و با استفاده از برنامه هایی که در مقاله ” معرفی کامل 5 نرم افزار ساخت موشن گرافیک ” موشن گرافیک خود را طراحی کنید.
نکات مهم در نوشتن سناریو و طراحی موشن گرافیک
- به هیچ عنوان از موشن گرافیک های طولانی با داستان نویسی طولانی برای موارد غیر آموزشی استفاده نکنید.
- داستان موشن گرافیک را به گونه ای طراحی نمایید که در شروع و پایان آن به معرفی شما بپردازد.
- از تکرار در موشن گرافی بپرهیزید.
- در صورت استفاده از گوینده از او بخواهید تا هیجان را به موشن گرافیک طراحی شده کنترل کند.
- اگر از گوینده استفاده نمی کنید باید به این موضوع توجه کنید که از توضیح نوشتاری طولانی بپرهیزید.
- موسیقی، افکت گذاری صوتی یکی از فاکتورهای موثرموشن گرافیک شما خواهند بود و لازم است از افکت های صوتی استفاده کنید.
- از رنگ های مرتبط با خدمات، آموزش و یا محصول خود استفاده کنید.
- سرعت موشن گرافیک را به گونه ای تنظیم کنید که مخاطب نکات کلیدی را متوجه شود.
- اگر موشن گرافیست هستید سعی نکنید، شخصیت های معروف کارتونی و یا کاریکاتورهای معروف را بکار ببرید.
- از آنجایی که موشن گرافیک شامل متحرک سازی المان های گرافیکی دارددر نتیجه از حداکثر خلاقیت خود استفاده کنید.
- اگر پروژه ی موشن گرافیک دارید در این مقاله می توانید روش محاسبه هزینه موشن گرافیک را توضیح دادیم.
منبع: www.minidoc.fr
سناریو موشن گرافیک چیست؟
موشن گرافیک از یک تجربه کوتاه یا تجسم داده ها ارائه می شود ، و داستانی را بیبان می کند. این نوع محتوا است مردم را به اشتراک گذاری تشویق می کند و می تواند به راحتی وایرال شود.
در فیلم تبلیغاتی چه ساختاری را در نظر بگیریم؟
موشن گرافیک (گاهی موگراف) قطعاتی از انیمیشن یا فیلم دیجیتالی هستند که توهم حرکت یا چرخش را ایجاد می کنند و معمولاً برای استفاده در پروژه های چند رسانه ای با صدا ترکیب می شوند. موشن گرافیک راهی استثنایی برای برقراری ارتباط با بیننده است و می تواند به داستان عمق ببخشد.
چگونه یک اسکریپت موشن گرافیک خوب بنویسیم؟
قبل از یادگیری نحوه ساخت موشن گرافیک ، باید ویدیو را درباره چه چیزی تعریف کنید و نحوه تعیین محدوده پروژه را بدانید. ایده واحدی را که می خواهید بینندگان به آن برسند مشخص کنید و نقاط پشتیبانی را طرح ریزی کنید.
ساختار داستان چگونه است؟ ممکن است مشکلی ایجاد کنید و سپس نشان دهید که چگونه محصول یا خدمات شما بهترین راه حل برای این مشکل است.
یک گرافیک متحرک با یک اسکریپت شروع می شود - برای جزئیات عناصر تعاملی و محتوا به آن نیاز دارید. برای نوشتن یک اسکریپت موشن گرافیک خوب ، از خود بپرسید - می خواهید به چه کسانی برسید؟
چگونه می خواهید به آنها احساس دهید؟ می خواهید آنها چه چیزی یاد بگیرند ، انجام دهند یا به خاطر بسپارند؟
این نمونه ویدئوی متحرک ساخته شده توسط استعدادهای خلاق ما را در Visual بررسی کنید. این ساده است ، یک پیام مستقیم دارد و دارای تصاویری و حرکتی برای درگیر نگه داشتن مخاطب است.